88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز به 66 کودک مبتلا به اوتیسم خدمات آموزش و توانبخشی روزانه ارائه می گردد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز  :  جلسات ماهیانه  با خانواده های دارای فرزند اوتیسم در  سالن آموزش ساختمان نیلوفر با هدف آگاهی بخشی خانواده ها و همچنین نحوه ارائه خدمات آموزش و توانبخشی روزانه به 66 نفر از کودکان مبتلا به اوتیسم  برگزار شد.

شقایق بناء مسئول مرکز آموزش و توانبخشی روزانه کودکان اوتیسم در حاشیه جلسه با خانواده توانخواهان و در گفتگو با روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز گفت: در این آسایشگاه و در مرکز آموزش و توانبخشی کودکان اوتیسم 41 کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بصورت روزانه و 23 کودک نیز بصورت شبانه روزی خدمات دریافت می کنند.

بناء در جلسات ماهیانه با خانواده های دارای فرزند اوتیسم و در بازدید از مرکز آموزش و توانبخشی روزانه کودکان اوتیسم افزود: والدین باید عوامل استرس‌زای محیط خانواده را شناسایی کنند، چرا که هر کودکی در پشت علائم بدرفتاری خود، نیازی دارد که باید نیاز او شناسایی و به حساسیت‌های این کودکان بویژه شنوایی، لمسی، سردی و گرمی توجه شود.

مسئول مرکز آموزش و توانبخشی روزانه کودکان اوتیسم در ادامه ضمن تاکید بر اینکه راه ارتباط با کودک اوتیسمی، متفاوت با دیگر کودکان است، اضافه کرد: هر چند بیشتر کودکان اوتیسمی، ارتباط کلامی و چشمی ندارند، اما می‌توان از راه‌های غیرکلامی مانند نگاه کردن با او ارتباط برقرار و یا از روش‌هایی مانند لمس کردن، بلند کردن تُن صدا و موسیقی استفاده کرد.

بناء با اشاره به بخش توانبخشی و کار بر روی گفتاردرمانی و کاردرمانی افزود: در بخش آموزشی با انجام کارهای هنری، ورزشی، مهارتهای خودیاری، مهارت ارتباطی و اجتماعی، شن درمانی، گل درمانی، اتاق تاریک و اتاق تیچ وکلاس های مهارت افزایی برای کودکان اوتیسمی برگزار می کنیم.

در این جلسه همچنین  خانم ها شهباز مددکار اجتماعی و حیدری مربی آموزشی، درخصوص روش آموزشی پکس برای کودکان دارای اختلال طیف او تیسم و مراحل و ابزارهای این روش توضیحات جامع و کاملی را به همراه پاورپوینت و فیلم برای خانواده ها ارائه و بعد از نشست خانواده ها از مرکز اوتیسم بازدید کردند.

مرکز روزانه اوتیسم آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز  در سال ۹۶ افتتاح شد و در حال حاضر  در این این مرکز به 66 نفر از کودکان روزانه و شبانه روزی با اختلالات طیف اوتیسم مهارت های آموزشی و توانبخشی ارائه می‌شود.