88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

برنامه روز جهانی آگاه سازی اتیسم با هماهنگی سازمان بهزیستی استان البرز در سطح شهر کرج با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: روز جهانی آگاه سازی اتیسم روز دوم آوریل هر سال است که به عنوان یک روز جهانی به رسمیت شناخته ‌شده و هدف آن یادآوری و ترغیب کنش‌ِ کشورهای عضو در سازمان ملل متحد در جهت افزایش آگاهی در مورد افراد مبتلا به اختلال اتیسم (ASD) در سراسر جهان است.

" شقایق بناء" مسئول مرکز آموزش و توانبخشی روزانه کودکان اتیسم گفت : افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم و خانواده‌های آن‌ها تا پیش از این نیز، در اغلب کشور ها با نابرابری هایی روبرو بوده اند. امسال با شعار جهانی «آموزش فراگیر باکیفیت برای همه» باید باور داشته باشیم که کودکان و خانواده های داری کودک اتیسم مانند سایر افراد، حق زندگی کردن دارند.

مسئول مرکز آموزش و توانبخشی روزانه اتیسم افزود: سعی شد در این ماه که ماه جهانی آگاه سازی اتیسم است برنامه هایی تدارک ببینیم تا مردم بیشتر با این اختلال آشنا شوند. با توجه به شیوع روزافزون این اختلال و نیاز به حمایت از خانواده‌های آنان، سازمان‌های مختلفی از جمله بهزیستی در تلاش هستند تا بتوانند امکاناتی را برای تمام افراد این طیف فراهم کنند به همین منظور مرکز آموزش و توانبخشی روزانه اتیسم آسایشگاه خیریه کهریزک با همکاری سایر مراکز روزانه اتیسم شهر کرج به صورت هماهنگ برنامه ای را در سه جایگاه(پارک هامون/ میدان مدنی و بیمارستان امام علی) به صورت همزمان جهت آگاه سازی افراد جامعه در خصوص اختلال طیف اتیسم برگزار کردند.

وی افزود: امید است در سال 1401 بتوانیم با تغییر رویکرد‌ها و روش‌ها در ارائه خدمات به این قشر آسیب پذیر و با حمایت نهاد‌های متولی، هرچه سریعتر برای ایجاد فرصت‌های برابر، ارتقاء و متناسب سازی خدمات توانبخشی و آموزشی با شرایط موجود، انتقال از کودکی به دوران بزرگسالی و اشتغال افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم و سایر گروه‌های با نیاز‌های ویژه قدم برداریم.