88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز طواف نمادین خانه کعبه را تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: به رسم هرساله، طواف نمادین خانه خدا در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز، 19 تیرماه 1401 و همزمان با عید سعید قربان توسط مددجویان آسایشگاه و با حضور پر شور نیکوکاران و هنرمندان البرزی برگزار شد.

دکتر افشین وجدانی مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: «به رسم هرساله و برای هفتمین سال پی‌درپی، مراسم طواف نمادین کعبه (خانه دلها)، با حضور مددجویان و جمع کثیری از هنرمندان مطرح استان و نیکوکاران و خیرین برگزار شد.»

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز با بیان اینکه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم به صورت عمومی اجرا نشد، گفت: «امسال با توجه به کاهش آمار همه‌گیری کرونا، تصمیم بر این شد که مراسم را به صورت عمومی با حضور خیرین و نیکوکاران و هم‌چنین هنرمندان برگزار کنیم تا لحظات شاد و به یادماندنی برای مددجویان خلق کرده باشیم.»

دکتر وجدانی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم، ایجاد فضایی برای مددجویان جهت آفرینش حالت زیارت خانه خداست، گفت: «در این مراسم، سالمندان، معلولان و کودکان مبتلا به معلولیت ذهنی و اُتیسم حضور داشتند و نیکوکارانِ همراه و یاری دهنده مجموعه به ذبح قربانی پرداختند که مانند سال‌های پیشین جهت طبخ برای استفاده مددجویان استفاده می‌شود‌.»

وی در پایان گفت: «برنامه‌های فرهنگی و هنری بخش اعظمی از اقدامات ما در آسایشگاه را تشکیل می‌دهد چرا که ایجاد فضای شاد و با نشاط در جمعی صمیمانه، به تقویت روحیه مددجویان کمک شایانی می‌کند.»

شایان ذکر است در این روز خجسته آيين نمادين طواف خانه خدا با شور نوای خاص و لبیک گفتن طواف کنندگان با حضور جمعي از مددجويان و سالمندان در آسايشگاه برگزار شد. در این آیین تعدادی از سالمندان و مددجویان ساكن در آسایشگاه خیریه كهریزك كه بر روی ویلچر نشسته بودند و یا با كمك عصا حركت می كردند، ندای 'لبیك، اللهم لبیك' را در محوطه این آسایشگاه سردادند. گفتنی است جمعی از خیرین و نیكوكاران نیز این مددجویان را در هنگام طواف نمادین خانه كعبه  و برگزاری جشن شادی و نشاط در آسایشگاه همراهی می كردند.

پس از طواف نمادین خانه کعبه، فضای آسایشگاه با پرچم‌گردانی مرقد امام حسین(ع) و حضور خدام حرم رضوی، عطرآگین شد. هم‌چنین اجرای زیبای دف‌نوزای و تنبک‌زنی گروه نادین، اجرای موسیقی محلی و شاد با هنرنمایی هنرمند برجسته‌ استان البرز؛ علی صدیقی‌راد از دیگر برنامه‌های شاد مراسم عید سعید قربان بود.

گفتنی است مراسم جشن تقرب عاشقان حق، عید ایمان و امتحان به همت نیکوکاران ارجمند؛ هاله خواجه نصیر، بهمن بهمن‌دار و گلپور در محوطه آسایشگاه با اجرای برنامه های ذبح و قربانی کردن گوسفند،اهدای نذورات و اجرای طواف نمادین خانه خدا با شکوه خاص عید قربان برگزار شد.