88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

جشن تولد صدسالگی مادری مهربان در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز در طول یک قرن زندگی با افتخار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: جشن تولد صد سالگی مادری سالخورده با حضور مدیران ،مسئولین آسایشگاه و همچنین خانواده این مادر مهربان در ساختمان رز مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان زن برپا شد.

شاید تصور اینکه سن هر یک از ما بتواند به صدسالگی برسد به ذهن هر کسی خطور نکند، ولی اینکه توفیق زندگی صد ساله رو داشته باشی و همچنان هوشیار، مهربان و با لبخندی سرشار از حس امید و اشتیاق به زندگی و اینکه میلاد صد سالگی خود را جشن بگیری موهبت دیگری باشد. فخری امانت سالمند ساکن ساختمان رز تولد یک صد سالگی خود را در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز جشن گرفت.

دکتر زهرا نامور پور مدیر مرکز سالمندان زن گفت: همه از مهربانی، خوش قلبی و البته حافظه قوی خانم امانت حتی در سن صد سالگی صحبت می‌کنند و اینکه وی در آسایشگاه با شعر خوانی از حضرت حافظ، مولانا و سعدی  و دیگر شاعران همه را متحیر کرده بود.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از ویژگی های این مادر بزرگ خوش اخلاق در آسایشگاه خیریه کهریزک خوش برخوردی او با مسئولین بخش و هم اتاقی هایش است که می گویند وقتی او در اتاق نیست گویی که هیچ کس نیست،چرا که مهربانی چیزی نیست که در وجود هر شخصی تا این حد به وفور یافت شود.

یکی دیگر از اتفاقات خوش یمن این جشن حضور خانواده این مادر سالخورده در جشن تولدش بود.او از دیدن خانواده اش چنان بر سر ذوق آمده بود که دقایقی چند در آغوش فرزندش گریست و از شوق دیدن آن ها لبخند خوشحالی بر لبانش نشست.

در حال حاضر بیش از 180 سالمند زن در مجموعه کهریزک به صورت شبانه روزی از خدمات توانبخشی و آموزشی این مجموعه استفاده می کنند.   

یادمان باشد یاد کردن و دیدار با پدران و مادرانی که در آسایشگاه سالمندان به سر می برند هنوز هم زیباترین نقطه امید بخش زندگی این عزیزان است، مادرانی چون بانو فخری امانت.