88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

به مناسبت روز جهانی کودک، جشنی با حضور بیش از 200 کودک معلول و کم توان ذهنی در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: به مناسبت روز جهانی کودک جشن شکوفه های نیلوفری با حضور جمعی از مدیران و مسئولین آسایشگاه در حیاط مرکزی با اجرای برنامه های شاد کودکانه برگزار شد.

دکتر افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز ضمن تبریک روز جهانی کودک گفت: 8 اکتبر روز جهانی کودک است که از سوی سازمان ملل متحد اعلام شده‌است. در این روز مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۵۹ اعلامیه حقوق کودک و در سال ۱۹۸۹ نیز کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد.  

دکتر افشین وجدانی روشن بر لزوم حمایت همه جانبه والدین و نظارت مستقیم بر وضعیت آموزشی و توانبخشی کودکان معلول و کم توان ذهنی تاکید کرد و اذعان داشت: توجه به کودکان ضرورتی مهم برای همگان است. در این زمینه، هنوز کارهای بسیاری باید صورت گیرد. واقعیت این است که چگونگی نگاه و دید ما در مورد مسائل مربوط به کودکان، آیینه تمام نمای آینده جامعه است.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز تصریح کرد: این جشن سالانه با هدف برگزاری یک برنامه شاد و مفرح برای تمامی کودکان نیلوفر و خانواده های آنان جلوی درب اصلی ساختمان نیلوفر برگزار می گردد.

در ابتدا، برنامه اروبیک ریتمیک و نمایش موزیکال توسط کودکان با هدف نمایش توانمندی های کودکان استثنایی و نمایش مهارت های کودکان در فعالیت های هنری و ورزشی اجرا گردید و سپس گروه اجرایی خاله پروانه به همراه گروه موسیقی برنامه جذاب و متنوعی را برای کودکان اجرا کرد.

بعد از اجرای برنامه های متنوع، پذیرایی از کودکان و خانواده ها صورت گرفت و هدایایی به کودکان تقدیم گردید.

گفتنی است که در حال حاضر خدمات شبانه روزی مراقبتی، آموزشی و توانبخشی به بیش از 109 کودک معلول ذهنی و اتیسم و ارائه خدمات روزانه به  81 کودک معلول ذهنی و 38 کودک اتیسم صورت می پذیرد .