88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

آیین سنتی سیزده بدر و گرامیداشت روز طبیعت در آخرین روز تعطیلات نوروزی با برگزاری جشن در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: آیین سنتی سیزده بدر و گرامیداشت روز طبیعت با برگزاری جشن و شادی در آخرین روز تعطیلات نوروزی در حضور جمعی از توانخواهان، مدیران، مسئولان، کارکنان، نیکوکاران و هنرمندان البرزی در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزار شد.

سیزده‌ بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن‌های نوروزی است، در تقویم‌های رسمی ایران این روز، روز طبیعت نامگذاری شده ‌است ، ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از دوازده روز جشن گرفتن و شادی کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ایست به باغ و صحرا می‌رفتند و شادی می‌کردند و در حقیقت به این ترتیب رسمی بودن دورهً نوروز را به پایان می رساندند.

به همین مناسبت مراسم گرامیداشت سیزده بدر با حضور مدیران ،نیکوکاران و مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با اجرای موسیقی ،پخت آش ،گره زدن سبزه و برنامه های متنوع برگزار شد.

علیرضا چاواری مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز گفت: از گذشته های دور رسم بر این بوده که در روز طبیعت همه خانواده‌ها به شکل دسته جمعی با هم غذای ظهر را آماده کرده و میوه و خوردنی‌های سفره هفت سین را با خود برداشته و به دامان صحرا و طبیعت می‌روند امروز هم ما در کهریزک همراه خانواده خود که در واقع این مددجویان هستند دور هم جمع شده ایم تا از کنار هم بودن در این هوای پاک لذت ببریم.

چاواری اضافه کرد:تلاش کردیم تا در این روز در حد توان مراسم شادی برگزار شود از پرسنل کهریزک ، نیکوکاران و هنرمندانی که امروز درکنار ما بودند کمال تشکر را دارم و امیدوارم به هر آرزویی که دارند برسند.

گفتنی است آیین سنتی گره زدن سبزه و انداختن در آب روان که از رسم های قدیمی سیزده بدر به حساب می آید ، اجرای موسیقی زنده ، پخت آش و پذیرایی با شیرینی و آجیل از برنامه های جشن سیزده بدر در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز بود.