88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

جشن بزرگداشت روز جهانی سندروم داون با حضور کودکان مبتلا به سندروم در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: جشن بزرگداشت روز جهانی سندروم داون "با عنوان  معجزه با عشق و پذیرش تفاوت ها ممکن می شود" با حضور کودکان مبتلا به سندروم و مدیران و مسئولین  در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد. 

 21مارس مصادف با اول فروردین روز جهانی سندروم داون نامگذاری شده است.سندروم داون یک اختلال ژنتیکی است که شاید در همان ابتدای تولد خود را به صورت ظاهری در بدن نوزاد نشان دهد. درواقع این افراد یک کروموزوم اضافه دارند و از نظر ذهنی نیز دچار یک سری از محدودیت‌ها می‌شوند به همین مناسبت جشنی با عنوان معجزه با عشق و پذیرش تفاوت ها ممکن می شود برگزار شد.

اجرای موسیقی شاد زنده، اجرای نمایش عروسکی و اجرای حرکات ورزشی توسط کودکان مبتلا به سندروم از برنامه های این مراسم بود

رجبی مدیر مرکز جامع توانبخشی و نگهداری کودکان معلول ذهنی آسایشگاه در ارتباط با این جشن گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر در کشور مردم آگاهی بیشتری نسبت به این بیماری پیدا کرده‌اند و با حمایت‌های جامعه افراد مبتلا به سندروم زندگی با کیفیت‌تر و آرام‌تری را تجربه می کنند

وی افزود: درحال حاضر 30 کودک مبتلا به سندروم در آسایشگاه خیریه کهریزک نگهداری و آموزش داده می شوند.

این کودکان هم لایق بهترین زندگی هستند و باید به خانواده های این کودکان مدال صبر تقدیم کرد چرا که با تمام مشکلات سعی در فراهم کردن زندگی خوب برای فرزندان خود دارند.