88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

شیوه درمانی وتوانبخشی کودکان اتیسم با بهره گیری ازجلسات هیپوتراپی  در آسایشگاه خیریه کهریزک البرزکارخود راآغاز کرد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز؛ با وجود اختلال در تعاملات  اجتماعی افراد  دارای اتیسم با دیگر انسان ها، ، برگزاری جلسات آموزشی و توانبخشی درکنار حیوانات از جمله اسب یکی از اقداملات درمانی است که در 15 جلسه کار خود را در این مرکز آغاز کرد .

این آموزش  با حضور مددکار ، روانشناس و  مسئول مرکز در 15 جلسه دوساعته ویژه کودکان اختلال اتیسم در این مرکز کارخود راآغاز کرده وتا مهر ماه سال جاری ادامه  خواهد داشت .

 شقایق بناء مسئول مرکز روزانه آموزش وتوانبخشی کودکان اتیسم گفت : این درمان می تواند بر عملکردهای روانی، شناختی، رفتاری و ارتباطی کودکان دارای اختلال اتیسم موثر باشد.

وی ادامه داد : در هیپوتراپی درمانگران ابتدا روی توانبخشی کودک به منظور بهبود مهارت هایی که به طور عملکردی در انجام تکالیف روزمره به آن ها کمک می کند، تمرکز دارند. از آنجایی که یکی از علایم اتیسم اختلال در پردازش حسی است و هیپوتراپی نیز رویکردی چند حسی ایجاد می کند این درمان می تواند برای این کودکان مفید باشد.

هیپوتراپی یا اسب سواری درمانی، تعادل و حرکت را در حالی که یک رابطه ی درمانی بین بیمار و اسب شکل می دهد بهبود می بخشد.

 از این روش برای بهبود تعادل صحیح ایستادن پا و ظاهر اسکلتی سالم ،  هماهنگی، مهارت های حرکتی درشت و ظریف در کودکانی که با آن ها کار می کنند، بهره می برند.

همچنین این درمان برای کودکان دارای اختلال اتیسم در به دست آوردن احساس از خود و بدن خود، افزایش ارتباط و تعامل خود با جهان اطراف موثر بوده و اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که هیپوتراپی نه تنها یک برنامه درمانی برای جمعیت مبتلا به اتیسم است، بلکه مزایای متعدد برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که از دیگر معلولیت ذهنی یا رشدی رنج می برند دارد، ،  آرامش عضلات،  قدرت عضله سازی، بهبود هماهنگی حرکتی خوب، هماهنگی چشم و دست، بهبود در وضعیت و انعطاف پذیری، بهبود ارتباط، به دست آوردن کنترل خود، به دست آوردن اعتماد به نفس، بهبود تمرکز، بهبود روابط اجتماعی از مواردی است که در هیپوتراپی کاربرد اساسی دارد .