88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

پویش فصل ها و وصل ها در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز راهی نو برای شناخت هرچه بیشتر اختلال اتیسم و نحوه صحیح برخورد با مبتلایان است .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: کارکنان و کارآموزان مرکز فنی حرفه ای شهید خدایی کرج در نشست آموزشی پویش فصل ها و وصل ها که راهی نو برای شناخت هرچه بیشتر اختلال اتیسم و نحوه صحیح برخورد با مبتلایان است، شرکت کردند .

اتیسم اختلالی عصبی - تحولی است که علاوه بر سیستم عصبی در روند رشد و تحول مبتلایان با چالش‌هایی‌ روبرو است.

شقایق بناء مسئول مرکز آموزش و توانبخشی روزانه اتیسم آسايشگاه خیریه کهریزک البرز در گفتگو با روابط عمومی این مجموعه گفت: مرکز آموزش و توانبخشی روزانه اتیسم آسايشگاه خیریه کهریزک البرز برای شناخت هرچه بیشتر علائم مبتلایان با این اختلال پویش فصل ها و وصل ها را در کارگاه های آموزشی در مراکز استان راه اندازی کرده است تا افراد بیشتری با این اختلال آشنا و رفتار مناسبی با مبتلایان داشته باشند.

مسئول مرکز آموزش و توانبخشی روزانه اتیسم آسايشگاه خیریه کهریزک البرز هدف از آغاز این پویش را آگاه سازی در خصوص این اختلال عنوان کرد و افزود: آگاه سازی مبتلایان نباید معطوف به ماه جهانی اتیسم باشد و باید در همه فصول این آگاه سازی انجام شود و مرکز آموزش و توانبخشی روزانه اتیسم با برگزاری جلسات آموزشی برای سازمان های مختلف در تلاش است تا آگاهی افراد از اتیسم رو بالا ببرد و گامی در آسان تر کردن این مسیر بردارد.

وی با بیان اينکه کودکان اتیسم نباید با کودکان هم‌سن‌ خود مقایسه شوند، اضافه کرد: هر کودک مبتلا به اختلال اتیسم با دیگری متفاوت است و بنابر بر سطح و ویژگی‌هایی که دارد، پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها و مهارت‌های مختلفی را کسب می کند و نباید رفتار و گفتارمان با همه آنها یکی باشد.

بگفته بناء مسئول مرکز آموزش و توانبخشی روزانه اتیسم ، تا کنون این جلسات برای کارکنان و کارآموزان مرکز فنی حرفه ای شهید خدایی کرج و کلانتری مشکین دشت برگزار و باعث افزایش آگاهی  این افراد در خصوص اختلال طیف اتیسم شده است.

قرار است این کارگاه ها در ادارات و دستگاه های اجرایی استان البرز نیز برگزار تا مخاطبان بیشتری با این اختلال آشنا شوند و هنگام برخورد با مبتلایان بهترین رفتار را داشته باشند.