88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

دورهمی آموزشی  به مناسبت روز محیط زیست در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک: دورهمی آموزشی به مناسبت روز محیط زیست با هدف تقویت رفاه و افزایش سطح کارآمدی سالمندان با حضور تعدادی از سالمندان ساختمان رز مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن در بوستان سالمندی آسایشگاه برگزار شد.

دکتر زهرا نامورپور  مدیر مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن ضمن گرامیداشت روز محیط زیست در این خصوص گفت: یکی از نعمت‌هایی که همه ما به خاطرش خدا را شکر می‌کنیم محیط زیست سالم است،  یک فرد سالم برای برخورداری از سلامت جسم، سلامت روان و زندگی موفق به موارد مهمی از جمله محیط زیست سالم نیاز مبرم دارد.

نامورپور در ادامه گفت: حفظ و حفاظت از محیط زیست دو واژه ای هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اگرچه کاملاً متفاوت هستند. حفظ به مدیریت مسئولانه و منابع آن برای استفاده در حال حاضر و آینده اشاره دارد. از سوی دیگر، حفاظت یک رویکرد بسیار سختگیرانه است که در آن محیط، زمینها و منابع طبیعی کنار گذاشته می شود. این بدان معنا نیست که اینکه توسط انسان ها مصرف شود، بلکه در عوض در شکل بکر خود نگهداری می شود. اگر قرار است انسان از زمین استفاده کند، فقط باید برای زیبایی و الهام بخشی از آن استفاده شود.

نامورپور در پایان افزود: به این منظور با تلاش و پیگیری همکاران در یک دورهمی آموزشی با کاشت بذر در گلدان و ارائه مطالبی در خصوص لزوم رعایت و حفظ محیط زیست، اهمیت و ضرورت موضوع محیط زیست را برای سالمندان بیان شد که همراهی و رضایت سالمندان را به دنبال داشت.   

گفتنی است که در حال حاضر بیش از 450 سالمند زن به صورت شبانه روزی در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز نگهداری می شوند و از خدمات مراقبتی، توانبخشی و آموزشی استفاده می کنند.