88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور تقویت تمرکز و تقویت حافظه معنایی، توانخواهان به کتابخوانی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز: مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی به منظور تقویت تمرکز و حافظه معنایی و ایجاد سرور و نشاط میان سالمندان در ساختمان لاله و رز آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

زهرا نامورپور مدیر مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن در این باره گفت: توجه و کمک به افزایش سرانه مطالعه میان سالمندان، پر کردن اوقات فراغت، ایجاد روحیه نشاط و امید، توجه به سلامت روان، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تعامل بین آنها، بالا بردن اعتماد به نفس برای تقویت روابط اجتماعی با شرکت آنان در بحث‌های گروهی، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب از جمله اهداف برگزاری این مراسم بود.

مدیر مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن تصریح کرد: افراد سالمندی که به مطالعه می پردازند تمایل بیشتری به حضور در جمع های فرهنگی و اجتماعی پیدا می کنند زمانی که فرد مطالعه می کند ذهن خود را آموزش می دهد و بهتر می تواند مغز خود را فعال نگه دارد.

در این مراسم کتابی تحت عنوان از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز مورد تحلیل و خوانش قرار داده شد .این کتاب به شناسایی و از بین بردن خطاهای شناختی رایج کمک کرده و همچنین روش های بهبود مهارتهای ارتباطی در زندگی فرد را شرح می دهد.

مددجویان شرکت کننده در این مراسم با توجه به مطالب ارائه شده که می تواند در بالا بردن مهارت های ارتباطی ایشان با دیگران بسیار مهم و تاثیر گذار باشد، از برگزاری این دست از مراسم بسیار استقبال کردند، شور و اشتیاق کتاب و کتابخوانی  مجدد در آنان زنده شده و علاقه بسیاری به ادامه برگزاری این جلسات نشان دادند.

در ادامه کتابی داستانی نیز با هدف پردازش ذهن خوانده و به سوالات مطرح شده، پاسخ داده شد .

گفتنی است کتابخانه آسایشگاه خیریه کهریزک البرز نیز به صورت رایگان کتاب هایی در زمینه روانشناسی، هنری، ورزشی، تاریخی و البته کتاب هایی در حوزه سالمندی را در اختیار مددجویان و کارکنان آسایشگاه می گذارد.