88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

مراسم  شب یلدا با حضور مدیران ومسئولین آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک :  مراسم شب یلدا به همت نیکوکاران درآسایشگاه خیریه کهریزک البرز

 

برگزارشد تا علاوه بر تقسیم مهربانی به مناسبت این شب ،  اهمیت به شب یلدا که در فرهنگ و تمد ن ایرانی از جایگاه خاصی برخورداراست جشن گرفته شود .

شب یلدا یا شب چله که بلندترین و طولانی ترین شب سال است و آخرین روز از فصل پائیز را به خود اختصاص می دهد ازدیرباز مورد توجه ایرانیان  بوده ، همچنین بهانه ای هر چند کوچک برای همدلی یا کنارعزیزان بودن است .

برگزاری این شب با آئین و مراسم های خاصی همراه است که می توان به خوردن انار،  هندوانه و آجیل اشاره کرد. به همین بهانه سفره های تزئین شده و زیبایی در ساختمانهای یاس ، نیلوفر،  گلها آماده پذیرائی از سالمندان و مددجویانی که دور از خانواده زندگی می کنند به چشم می خورد .

این مراسم توسط گروه خیرین سفیر مهربانی برگزارشد که با پک پذیرائی از میوه های مخصوص شب چله مثل انار، لبو ، انگور، باسلوق ، کشمش و... آماده پذیرائی از مددجویانی بود که دور از خانواده شب یلدا را به سر می برند .اجرای گروه موسیقی سنتی و پاپ به همراه برنامه های متنوع در مراکز چهارگانه لاله ، نیلوفر، یاس وگلها شور ونشاط یلدا را دوچندان کرد .

هم چنین در این مراسم هنرمند صداپیشه مرتضی تبریزی و مهدی صباغ بازیگر تلویزیون حضورداشتند که ضمن تبریک و شادباش به مددجویان با اجرای تقلید صدا لحظات شادی را به سالمندان و معلولین هدیه کردند .

دکتر افشین وجدانی مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک :  ضمن تبریک به مناسبت  شب یلدا به مددجویان و تمامی حاضرین ومیهمانان به  حافظ خوانی پرداخت و از حضور همه کسانی که در برگزاری این مراسم سهیم بوده اند تشکر کرد.

همچنین در این مراسم  نوجوان نخبه بهار روح افزا نفر اول محاسبات ریاضی حضور داشت. وی گفت : بودن درکنار شما عزیزان برایم سعادتی است و با اجرای مسابقه مهیج در خصوص محاسبات ذهنی سرگرمی و نشاط را به ارمغان آورد.

در پایان با گرفتن عکسهای یادگاری این لحظات در تقویم خاطرات مددجویان ثبت شد.