88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

  جلسه آموزشی  عوامل تاثیر گزار بر یادگیری کودکان  با حضور والدین و کارشناسان حوزه اتیسم در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز ؛ به منظور افزایش آگاهی والدینی که کودکان طیف اتیسم آنها از خدمات آموزشی و توانبخشی روزانه در این مرکز بهره مند می شوند دوره آموزشی با حضور والدین و کارشناسان آموزشی  برگزارشد .

 

 در این جلسه که با حضور مربی آموزشی ،  ورزشی ، کارشناس توانبخشی و مددکار اجتماعی برگزارشد با رعایت فاصله فیزیکی  به دلیل شیوع ویروس کرونا از مادران دعوت شد تا در دو تایم مختلف در این کلاسها حاضر شوند .

کارشناسان حوزه آموزشی و توانبخشی با تولید محتوا متناسب با سطح اختلال و یادگیری کودکان ویدیوی آموزشی وتمرینات لازم را در گروه آموزشی تلگرام ارائه می دهندکه  والدین ملزم به کارکردن با کودکان هستند .

مربی آموزشی  ،  مربی ورزشی ، کادر توانبخشی  اعم از کاردرمانگر ،  گفتاردرمانگر و روانشناس ارائه  خدمات در فضای تلگرامی  به کودکان اتیسم را عهده دارهستند.

گاهی مطالب ارائه شده در گروه  ، متن های ارسالی است که آموزش کودک را برعهده دارد و با توجه به شیوع ویروس کرونا این مرکز از ارائه خدمات ارزنده آموزشی و توانبخشی در منزل  غافل نشده تا کودکانی که به مرکز مراجعه کمتری دارند از خدمات لازم بهره مند شوند .

شهباز مددکار بخش روزانه کودکان اتیسم می گوید :  در رفتار با کودکان دارای اختلال طیف اتیسم باید با صبوری و همدلانه رفتارکرد و اطلاعات آموزشی در کانالهای تلگرامی به دلیل تکرار زیاد یادگیری را آسان کرده ، گر چه برخی نکات آموزشی  برای کودکان مبتلا به اتیسم برای کلاس مناسب تر و برخی هنگامی که در خانه استفاده می شوند موثر تر هستند ،  اما با نظارت مستمر کارشناسان هر  استراتژی موفقی می تواند برای استفاده در هر موقعیتی تطبییق یابد و به نوعی  هنگامی که والدین ، معلمان و درمانگر ها با هم کار کنند قطعا کودکان در آموزش موفق تر می شوند .