88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

خنده هایی به شیرینی هندوانه شب یلدا در بلند ترین شب سال  بر لبان مددجویان و سالمندان آسایشگاه خیریه کهریزک البرز نقش بست .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز ؛  به مناسبت یلدا  بلندترین شب سال با برگزاری جشن و سرور  مراکز پنج گانه  نیلوفر ، یاس ، رز ، لاله و گلها با رعایت فاصله فیزیکی  به اسقبال زمستان در آخرین روز پائیز رفتند .

 

جشن شب یلدا آیینی است كه هزاران سال از قدمت آن  گذشته و  نخستین شب زمستان  و بلندترین شب سال است  وبه نوعی  بهانهای  برای باهم بودن ودرکنارهم بودن است .

گرچه امسال طولانی ترین شب سال به رسم همه ساله  ، نیکوکاران  به دلیل منع بازدید در ایام کرونا کنار سالمندان ومددجویان حضور نداشتند  اما در برگزاری جشن وشادی شب یلدا با کمکهای خود  سهیم بوده اند .

به علت شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت فاصله فیزیکی  مراسم شب یلدا در تمامی ساختمانها جداگانه برگزارشد تا آسیبی متوجه مددجویان نباشد .

شب یلدا  یا آخرین شب پائیز  با مراسم و مناسبتهای خاصی در ایران برخورداراست که  حافظ خوانی بخش جدایی ناپذیر آن است و به همین مناسبت تفاعل به حافظ توسط مسئولین مراکز  و خواندن غزلهای زیبای حافظ شیرازی  دلهای مددجویان را به شهر شعر و شعور روانه کرد  .
 همچنین در آسایشگاه  خیریه کهریزک  البرز آیین شب یلدا یا شب چله با خوردن تنقلات، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون در کنار سفره های زیبا  همراه بود كه نشانه بركت، فراوانی و شادكامی است .

خانواده توانخواهان نیز در این یلدای خاص که در خانه و دور ازعزیزانشان  بودند با استفاده از تکنولوژی و تماس تصویریدر آخرین روز سرد پائیز، آغاز  زمستانی پر از رزق وروزی را آرزو کردند .

در این مراسم برگزاری موسیقی شاد با رقص و پایکوبی ساعاتی شاد را به حاضرین در جشن  هدیه کرد ،  به امید آنکه در شب فال و شب انار و شب هندوانه عشق نصیبشان شود .

 گفتنی است :  این مراسم با گرفتن عکسهای یادگاری در کنار سفره یلدا که چیدمان زیبای آن با میوه ها و تنقلات مخصوص ، حاکی از سنت یلداست به پایان رسید .