88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

دوره آموزشی یا محوریت درمان اختلالات شناختی ویژه سالمندان زن در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز ؛ دوره های  آموزشی ، ورزشی ، هنری و روانشناسی با محوریت درمان اختلالات شناختی و عملکرد حرکتی ویژه سالمندان زن در مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان زن برگزار شد .

 

با توجه به این امر که دستگاه ایمنی بدن درسالمندی کارآیی خود را از دست می دهد و مکانیسم های دفاعی بدن سالمند کاهش پیدا می کند و با نقصان دستگاه ایمنی بعضی از ناتوانی های جسمی  و شناختی در سالمند آشکار می شود لذا  با اعمال برنامه های  درمانی ، ورزشی ،تفریحی  و.... می توان از بروز بسیاری از بیماریها در سالمندان پیشگیری کرد .

قهرمانی روانشناس سالمندان ساختمان رز گفت : باتوجه به شیوع ویروس کرونا و منع ملاقاتها ، به منظور کاهش افت خلق موسیقی درمانی به افراد سالمند کمک می کند تا آرامش داشته باشند و اوقات شادتری را سپری کنند،  براساس تحقیقات موسیقی باعث آزادشدن دوپامین در مغز و حس شادی می شود و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد ، همچنین دوره های  هنری و ورزشی تاثیر چشمگیری دربهبود وضعیت جسمی و روحی یک سالمند دارد ،  بدین منظور  یک تیم متشکل از روانشناس ، کارشناس هنر وکارشناس ورزش توام با موسیقی درمانی به منظور هماهنگی عصب و عضله ، بهبود فعالیت های شناختی با تمرینات حرکتی ، شناختی ، رنگ شناسی در یک کارگروهی توانسته  نتایج و بازخور درمانی مفید را درسالمندان دریافت کند.

لذا تمرینات تک بعدی در حال حاضر به تمرینات گروهی و تلفیقی مبدل شده و تمرینات ورزشی و حرکتی همراه با موسیقی درمانی بر شناخت رنگها درسالمندان همراه با هماهنگی عصب و عضله ، بهبود قابل ملاحظه ای در یک کار تیمی برسلامت سالمندان را ارزیابی کرده است .

به عنوان مثال : سالمندانی که در تشخیص رنگ دچار مشکل بودند در چندین  دوره آموزشی ،  بهبود عملکرد شناختی و حرکتی را در آنان شاهد هستیم که به نوعی می توان گفت : پیشرفت مدنظر حاصل شده است و با توجه  به رویکرد مناسب در درمان آموزشها ادامه دارد .