88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

ایجاد شرایط بهینه ویژه مددجویان  با رفتار صبورانه مسئولین آسایشگاه خیریه  کهریزک همراه است .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز؛ با همت گروهی مدیران ومسئولین ساختمان یاس مرکز نگهداری بیماران  ms  و ضایعه نخاعی امید به زندگی در نوجوان معلول رشد چشمگیری به دنبال داشته است .

 

حامد 17 ساله ، مدت یکسال است که توسط دوستانش به این مرکز سپرده شده ،  وی  به بیماری دیستروف عضلانی مبتلاست.

این بیماری با ضعیف شدن فیبرهای عضلات بدن همراه است که گاها از طریق ژن از مادر به فرزند منتقل می شود و  با توجه به پیشرونده بودن بیماری به مرور زمان فرد عضلاتش ضعیف تر  شده و دچار معلولیت می شود .

حامد در مصاحبه با خبرنگار  واحد روابط عمومی آسایشگاه اذعان داشت : تا ده سالگی سالم بودم  اما بعد از آن کم کم بیمارشده  و دیگر نتوانستم برروی پاهایم راه بروم و من که فقط با مادربزرگم زندگی می کردم  توسط دوستانم به آسایشگاه خیریه کهریزک البرز سپرده شده ام   .   

حامد موسوی روانشناس مرکز یاس گفت : اوایل که حامد به مرکز ما سپرده شد احساس ترس و خشم زیادی را یدک میکشید و با توجه به این امر که دوستانش بدون رضایت او از شهرستان کوه دشت  وی ر ا به این مرکز سپرده بودند در بدو ورود مقاومت زیادی در غذاخوردن ، صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن از خود  نشان می داد،  لذا با توجه  به نابسامانی درزندگی  والدین و بیماری وی با مصاحبه های انگیزشی آرزوها و خواسته هایش را بررسی کرده و با قول حمایت وکمک همه جانبه مسئولین  ساختمان یاس و همراهی خیرین ، باور کهریزک محلی برای زندگی است را در او تقویت کرده و خدا را شکر در حالحاضر شرایط روحی  مناسبی دارد و به هیچ وجه مایل به بازگشت به شهر خود نمی باشد .

حامد از آرزوهایش یک گوشی موبایل خواسته تا بتواند از حال و هوایش برای دوستانش بگوید و از آنها تشکر کند که او ر ا به آسایشگاه سپرده اند .

موسوی ادامه داد: فعلا در مبحث سوادآموزی  با وی مشغول هستیم زیرا وی تا کنون به مدرسه نرفته و با توجه به استعداد دریادگیری بر این امر متمرکز شده ایم تا اورا به آرزوی خواندن برسانیم گرچه دستانش توانی برای نوشتن ندارد .

این گزارش تنها نشان از زندگی مددجویانی است که اگر تمام درها به رویشان بسته شود مهری به وسعت آسمان و دستیاریگر نیکوکاران که فاصله خود را با خدا با عشق به همنوع کم وکمتر می کنند می تواند آرزوهای کوچک معلولین را بر آورده کند