88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

جشن روز جهانی سندرم داون در آسایشگاه خیریه کهریزک  استان البرز برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز؛  جشن روز جهانی سندرم داون با حضور جمعی از مدیران و مسئولین آسایشگاه  با همراهی خانواد های کودکان سندرم در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه خیریه کهریک البرز برگزارشد .

 می توان گفت : سندرم داون به یک تعریف اختصار تنها داشتن یک کروموزوم اضافی در کودک است که به دنبالش زندگی فردی و اجتماعی یک کودک دستخوش تغییراتی می شود .

سندرم داون یک بیماری مادرزادی و ناهنجاری کروموزومی است که تقریبا یک نوزاد از هر ۷۰۰ نوزاد متولد شده در سرتا سر جهان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و احتمال بروز آن در دختران و پسران تفاوتی ندارد .

صبح روز یکشنبه مراسم روز جهانی سندرم داون  با پخش سرود ملی در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز آغاز شد و با برگزاری مسابقات ورزشی  ، شعر خوانی ، اجرای موسیقی شاد و رقص کودکان همراه بود که ساعاتی خوش ر ا به فرشته های کوچک سندرمی هدیه کرد.

پوشیدن لباس محلی رشتی ، کردی ، بلوچ ، مدرن و امروزی با پخش موسیقی متناسب همراه با رقص و پایکوبی کودکان لبخندی زیبا را به آنان هدیه کرد که خالی از لطف نبود .

از اهداف برگزاری این جشن علاوه بر شناخت و افزایش آگاهی سایرین  نسبت به این اختلال رشدی ، مشارکت این طیف از کودکان در کارهای گروهی و حضور در جامعه است .

این مراسم توانست این طیف از کودکان را  به خانواده و در نهایت اجتماع معر فی کرده تا  افراد عملکرد مناسبی در نحوه برخورد با کودکان سندرم داشته باشند .

در آسایشگاه خیریه کهریزک  البرز طیف وسیعی از کودکان سندرم با حضور در این مرکز از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند می شوند . حمایت و محبت به منظور ارتقاء رشد و افزایش توانمندی کودکان سندرم از دستورالعمل های ضروریست که

در جلسات متعدد در این مرکز با نظارت  مددکار اجتماعی ، روانشناس و مسئول مربوطه با خانواده های کودکان توانسته سطح آگاهی بیشتری را به خانواده و در نهایت جامعه ارائه دهد.

این مراسم رعایت حدفاصله فیزیکی بر اساس دستورالعملهای از پیش تعیین شده وزارت بهداشت برگزارشدو با گرفتن عکسهای یادگاری به پایان رسید.