88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

اردوی تفریحی و زیارتی مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک البرز در امام زاده صالح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز؛ سعید چاووشی نیکوکار و یار همیشگی کهریزک و لیدر گروه همیاران جوان  اقدام به برگزاری اردوی یک روزه تفریحی و زیارتی مددجویان و توانخواهان  آسایشگاه به آستان مقدس و منور امامزاده صالح (ع) با هدف تقویت و ارتقاء سطح روحیه دینی و مذهبی معلولان و سالمندان نمود.

 

در این اردو  که 35 نفر از مددجویان آسایشگاه اعم از سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی-ضایعه نخاعی و ام اس حضور داشتند ضمن قرائت فاتحه برمزار شهیدان هسته ای از جمله شهید دکتر شهریاری ، شهید رضایی نژادو  دیگر شهدای گمنام واقع در محوطه صحن امامزاده به زیارت حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) رفته  و در این مکان مقدس اقامه نماز مغرب و عشاء را برگزار نمودند. در ادامه این برنامه مددجویان در شبی خاطره انگیزه از مکان‌های اطراف حرم از جمله بازار بزرگ تجریش و سایر قسمتها دیدن کرده و در پایان نیز به همت نیکوکار کهریزکی از همه عزیزان پذیرایی شد.

سعید چاووشی نیکوکار و لیدر گروه همیاران جوان گفت: این اردو با هدف پرنمودن اوغات فراغت سالمندان و افزایش نشاط اجتماعی برگزار گردید و عنوان نمودند که اگر اردوهای تفریحی در قشر سالمندان و معلولان تداوم داشته باشد می تواند در بهبود درک افراد و سبک زندگی سالم تاثیر داشته باشد.

امامزاده صالح نام زیارتگاهی در محله تجریش تهران است. آن‌گونه که از کتیبه بالای سردر صحن برمی‌آید و براساس کتب بحرالانساب و کنز الانساب، از پسران امام موسی کاظم و برادران امام هشتم شیعیان علی پسر موسی (رضا) است. این زیارتگاه یکی از بزرگترین و مشهورترین زیارتگاه‌های تهران است. بنای امامزاده از سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته و به شماره ۹۰۹ ثبت گردیده است. تعداد زوار این امامزاده در حدود ۳۰ هزار تن در روز برآورد شده است.