88310688 (9821+)
با خدمات خانه سالمندان خیالتان آسوده خواهد بود

مراقبت از سالمندان امری بسیار مهم است و این کار به نفع عزیزان سالمند ماست. همه می‌خواهند که افراد سالمند خانواده در بهترین حالت ممکنِ شرایط زندگی باشند و در عین حال، از استقلال و راحتی برخوردار باشند. حتی اگر دیگر قادر به انجام کارهایی از قبیل پخت و پز، نظافت منزل، مدیریت زمان داروها و غیره که در گذشته انجام می‌داده‌اند، نباشند، با این حال باید در شرایطی قرار بگیرند که تصمیم‌گیری شرایط مربوط به آن‌ها به عهده خودشان باشد و در نهایت برای بهتر انجام شدن فعالیت‌ها، به درخواست خودشان به آن‌ها کمک کرد. اینجاست که افراد بسیاری به خانه سالمندان نیاز پیدا می‌کنند.

 

با عوض شدن فرهنگ جوامع و نوع مشاغل، زمان کافی برای نگهداری از سالمندان توسط فرزندانشان در منزل نیست. برای سهولت در این امر، باید از پرستار مخصوص به سالمندان کمک گرفته و یا سالمندان را با رضایت شخصی آنان به خانه سالمندان منتقل کرد. خانه به معنای جاییست که در آن احساس امنیت و راحتی داشته باشیم. به همین دلیل است که به آسایشگاه‌ سالمندان، خانه سالمندان نیز اطلاق می‌شود. خانه سالمندان یک محیط امن و راحت برای سالمندان به حساب می‌آید و برخلاف تصور عموم، با برنامه‌های پزشکی و تفریحاتی که برای سالمندان در این آسایشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود، احتمال ابتلا به افسردگی ناشی از تنهایی و تشدید بیماری در آنان به شدت کاهش خواهد یافت.

خانه سالمندان مزایای زیادی دارد که شاید مردم بسیاری از این مزایا بی‌خبرند.

  • هیچ جا خونه‌ی آدم نمیشه!

بسیاری از سالمندان به دلیل عدم آگاهی کافی و آشنایی با خانه سالمندان و خدمات آنان، ترجیح می‌دهند که با تمام سختی و تنهایی و عدم رسیدگی و پیگیری برنامه‌های دارویی، در منزل خود بمانند. آن‌ها به دلیل شغل و گرفتاری‌های روزانه فرزندانشان تنها می‌مانند و به مرور به دلیل تنهایی، ممکن است دچار افسردگی شوند. افسردگی نیز عامل تشدید هرگونه بیماری می‌باشد.

باید برای مردم آگاهی ایجاد کرد تا بدانند خانه سالمندان برای افراد مسن در اکثر مواقع، بهتر از خانه است. در واقع به دلیل رسیدگی به برنامه‌های پزشکی و نیز تفریحی، خانه سالمندان یک گزینه بسیار مناسب برای افراد مسن به شمار می‌رود.

  • سکونت در خانه سالمندان به منزله قطع ارتباط با سایر افراد خانواده نیست!

تفکر غلطی که برای بسیاری از افراد سالمند وجود دارد این است که با ساکن شدن در خانه سالمندان، دیگر هرگز فرزندان و عزیزانشان را نخواهند دید. اگرچه ممکن است که این ملاقات‌ها به دلیل مشغله کاری و گرفتاری‌های روزمره یا بعد مکانی، همه روزه و یا حتی هر هفته اتفاق نیفتد ولی علاوه بر ملاقات افراد خانواده، در بین دوستانی هم سن و سال با شرایط مشابه قرار خواهند گرفت.

میانسالانی که برای رفتن به خانه سالمندان مقاوت می‌کنند، ممکن است با توجه به مشغله کاری فرزندانشان در خانه تنها بمانند. از آنجا که ماهیت زندگی بشر، زندگی کردن در میان اجتماع است، تنها بودن عامل نابود کننده‌ای برای افراد سالمند به حساب می‌آید.

هیچ فرزندی نمی‌خواهد والدینش در شرایط سخت قرار بگیرند. همه می‌خواهند والدین سالخورده‌شان در شرایطی باشند که از سلامت و روحیه شاد برخوردار باشند و همچنان همان روابط دوست داشتنی قدیمی را با والدینشان داشته باشند.

  • حمایت بی‌عیب و نقص!

خانه سالمندان از آنجا که دائما با سالمندان گوناگون و شرایط، بیماری‌ها و وضعیت جسمانی، فیزیکی و روحی متفاوت در ارتباطند، بیشتر با نیازهای مربوط به سالمندان آشنایی دارند. مسئولین خانه سالمندان به خوبی می‌دانند هر سالمندی به چه چیزی نیاز دارد، چه دارویی مصرف کند، تحت نظارت چه پزشکی باشد، چه فعالیت‌های بدنی نیاز دارد و چگونه رفتاری باید با آن‌ها بشود.

اگر رضایت و آگاهی سالمندان نیز برای منتقل شدن به چنین مکانی وجود داشته باشد، چه جایی بهتر از خانه سالمندان؟

  • تعاملات اجتماعی مفید

خانه سالمندان علاوه بر منافعی که برای سالمندان دارد، باعث می‌شود تعاملات اجتماعی با همسالان خود داشته باشند. زندگی اجتماعی برای سالمندان یک نیاز حیاتی به حساب می‌آید و همانطور که اشاره شد، زندگی در تنهایی می‌تواند شرایط روحی سالمند را بدتر کند و منجر به پدید آمدن بیماری‌های روحی و جسمی در فرد شود. این قضیه نه تنها برای سالمندان، که برای جوانان نیز ممکن است افسردگی به همراه داشته باشد.

جوانان با وارد شدن به اجتماع و برقرار کردن تعاملات اجتماعیف می‌توانند از تنهایی جلوگیری کنند ولی سالمندان به لحاظ ضعف جسمی و دیگر مشکلات، توانایی جوانان در برقراری ارتباطات اجتماعی را ندارند و بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذرانند.

خانه سالمندان شرایط خوبی برای ایجاد تعاملات اجتماعی برای سالمندان ایجاد می‌کند که برای سلامتی روانی آنان از ملزومات به شمار می‌رود و شاید خانواده‌های بسیاری از اهمیت چنین نیازی، غافل باشند.

خانه سالمندان کهریزک با در نظر گرفتن شرایط مختلف و نیازهای متفاوت برای سالمندان، با سابقه‌ای طولانی و مددکارانی مجرب و متعهد، این آسایشگاه را محیطی مناسب برای سالمندان ایجاد کرده‌اند. این آسایشگاه حامی سالمند شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما مراجعه نمایید.