88310688 (9821+)
در انجام کمک های مردمی بی‌تفاوت نباشید

امروزه پول چیزیست که همه دوست دارند و می‌توان گفت بسیاری از مشکلات را برای بسیاری از مردم بر طرف می‌کند. هنوز هم مردم زیادی هستند که فکر می‌کنند برای کمک به خیریه ها باید پول بدهند و این کار را نیز انجام می‌دهند. کمک های مردی برای خیریه ها معجزه‌گر است.

گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که علاوه بر پول، به موارد دیگری نیاز پیدا می‌شود. زمانی که بلایای طبیعی مانند سیل و یا زلزله در یک منطقه رخ می‌دهد، مردم بیش از پول و کمک های نقدی، به آب، غذا، پوشاک، خون و بسیاری از موارد دیگر نیاز پیدا می‌کنند. در چنین حالت‌هایی بهترین راه ارسال کمک های مردمی به موسسات خیریه است تا به صورت برنامه‌ریزی شده به نیازمندان کمک کنند.

از جمله کمک های مردمی غیر نقدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اهدای خون

بیشتر مردم از سن 17 تا 65 سال می‌توانند خون اهدا کنند. مردان هر 3 ماه یکبار و خانم‌ها هر 4 ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند. مهم‌ترین بخش در این قسمت از کمک های مردمی یافتن مراکز اهئا خون محلی در نزدیکی محل زندگی شماست. خون دادن تنها 10 دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت.

اگر حاضرید زمان بیشتری در این راه صرف کنید و رگ‌های خونی سالم و خوبی دارید، می‌توانید پلاکت خون خود را به بیمارانی که تحت شیمی درمانی و درمان سرطان هستند، اهدا کنید. خون شما از طریق دستگاه جداسازی سلول فیلتر می‌شود، پلاکت‌ها برداشته می‌شوند و سپس خون به بدن شما باز می‌گردد. این عمل حدود 90 دقیقه به طول می‌انجامد و شما می‌توانید 15 بار در سال این کار را انجام دهید.

  1. اهدای عضو

هیچکس پس از مرگش به اعضای بدنش نیاز ندارد، با این حال تنها 29% از مردم در موسسات اهدا عضو ثبت نام کرده‌اند. اگر روح بزرگوار بخشش و اهدای عضو را در خود احساس می‌کنید، به نزدیک‌ترین محل اهدا عضو رفته و ثبت نام کنید. کارت اهدا عضو را همیشه در کیف پول خود به همراه داشته باشید و خانواده خود را نیز از تصمیم خود آگاه کنید. اهدا عضو یکی از کمک های مردمی بسیار پر ارزش است که هنوز مردم بسیاری با آن کنار نیامده‌اند و ترس و ناآگاهی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  1. ضبط کردن فایل صوتی کتاب‌های مختلف برای نابینایان

این کار از آن دسته از کمک های مردمی به شمار می‌رود که افراد حرفه‌ای باید به انجام آن مبادرت ورزند. کسانی که کار صداسازی انجام داده‌اند و می‌توانند احساس متون را به سادگی بیان کنند. برخی موسسات خیریه گویندگان حرف‌ای دارند تا کتاب‌ها را به صورت گفتاری برای افراد نابینا بخوانند و ضبط کنند. این نسخه‌ها برای فروش نیست و مختص به استفاده افراد خاص است. بنابراین اگر در این خصوص مهارت دارید، با موسسات خیریه همکاری کنید.

  1. سعی در یادگیری زبان اشاره

یادگیری زبان اشاره یک تجربه فوق‌العاده است. همیشه در برخورد و ارتباط با افرادی با مشکلات فیزیکی نظیر کم‌بینایی و ناشنوایی، دچار مشکل می‌شویم. استفاده از زبان اشاره یک راه ارتباطی موفق با اینگونه افراد است. علامت‌ها را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید به خوبی استفاده کنید و ارتباط خوبی با مخاطبین برقرار کنید.

به همین منظور، برخی موسسات خیریه چنین امکاناتی را به رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. یادگیری زبان اشاره یک روش از کمک های مردمی بسیار مفید است که نه تنها بر مهارت‌های فرد افزوده می‌شود، بلکه می‌تواند ارتباطات خوبی با افرادی داشته باشد که مشکلات فیزیکی دارند.

  1. بخشیدن وسایل الکترونیکی و دیجیتالی قدیمی اما قابل استفاده

بسیاری از موسسات خیریه بودجه کافی برای تامین همه وسایل مورد نیاز خود را ندارند. اگر وسایل الکترونیکی و دیجیتالی قدیمی دارید که دیگر استفاده نمی‌کنید و نمی‌دانید با آن‌ها چه کنید، بهترین راه بخشیدن آن‌ها به عنوان کمک های مردمی به موسسات خیریه است. با این کار هم شما از دست وسایل اضافه و بی‌مصرف در خانه و یا محیط کار خود راحت می‌شوید و هم یک موسسه می‌تواند از آن برای انجام کارهایش تا زمانی که بتواند یک سیستم بهتر تهیه کند، استفاده کند.

  1. فراموشکار نباشیم

بسیاری از مردم فقط یکبار به موسسات خیریه کمک می‌کنند و پس از آن دیگر فراموش می‌کنند که کمک های مردمی حتی کوچک و حتی ناچیز، چقدر می‌تواند برای مردم نیازمند سودمند باشد. بهتر است هر فردی در حد توان به نیازمندان کمک کند تا بر او نیز فشاری وارد نیاید. زمانی که کمک کردن به مقدار کم و به صورت دائمی باشد و افراد زیادی از این روند پیروی کنند، همیشه می‌توان بر روی کمک های مردمی حساب کرد و موسسات خیریه می‌توانند این کمک ها را به نیازمندان برسانند.

کمک کردن سخت نیست. لازم نیست خانه و زندگی‌تان را بفروشید و آن را صرف امور خیر کنید. کافیست مقدار بسیار کمی پول یا یکی از کارهای بالا را انجام دهید. لطفا در مقابل کمک کردن به دیگران بی‌تفاوت نباشید!