88310688 (9821+)
اهمیت تاج گل مصنوعی برای تسلیت

امروزه کمتر مراسمی را شرکت می‌کنیم که گل آرایی نداشته باشد. چه مراسم عروسی باشد، چه مراسم عذا، چه افتتاحیه یک مغازه باشد و یا بازگشایی مدارس در اول مهر، همگی از گل آرایی استفاده می‌کنند. اهمیت تاج گل مصنوعی برای تسلیت را نیز نباید با توجه به فرهنگ مردم کشورمان نادیده گرفت.

تاریخ استفاده از گل در مراسمات مختلف به 2500 سال پیش برمی‌گردد که مصریان باستان گل‌ها را مرتب تزئین و برای زیبایی محیط، در گلدان قرار می‌دادند. همچنین از گل‌ آرایی برای تزئین محیط استفاده می‌کردند. همچنین در مراسمات مختلف از جمله مراسم تدفین، از گل آرایی استفاده می‌کردند. آن‌ها گل‌های مختلف را به دلیل مفهوم نمادین آن‌ها در مراسمات مختلف به کار می‌بردند. برای مثال، گل نیلوفر آبی بسیار مقدس شمرده می‌شد و در مراسمات مذهبی به کار برده می‌شد.

 

هر گل سمبل مفهوم خاصی است. گل رز نماد عشق، گل نرگس نماد تولد دوباره، گل کوکب نماد پاکی معنوی و عشق است. گل سنبل نشانه وفاداری و نو شدن است، از این رو هر ساله بر سر سفره هفت سین گل سنبل قرار می‌دهند. گل لاله در ایران نماد خون شهدا است. گل میخک نشانه افتخار و برتری است. گل داوودی نشانه طول عمر است. گل زنبق نماد خرد و دانایی و گل ارکیده نماد زیبایی و قدرت است. و در ایران و بسیاری از کشورها، گل گلایل به معنی روان پاک است و برای ادای احترام به درگذشتگان استفاده می‌شود.

تقدیم کردن گل برای عرض تسلیت یک حرکت بسیار زیبا برای همدردی با صاحبان عذا است. ولی یک نکته منفی که در خصوص گل‌ها وجود دارد، عمر کوتاه و هزینه بالای آن‌هاست. از این رو برای عرض ادب و احترام از سبدها و انواع تاج گل‌ مصنوعی برای تسلیت استفاده می‌شود. در تاج گل مصنوعی برای تسلیت معمولا از رنگ‌های سفید، صورتی کم رنگ و زرد استفاده می‌شود. رنگ سفید اصولا به نشانه همدردی، رنگ زرد نشانه گرما و رنگ صورتی کم رنگ برای ایجاد حس آرامش در بیننده است.

موسسات خیریه برای کاهش هزینه مصرف کنندگان و اینکه هزینه‌ها صرف امور خیریه شود، دست به تولید انواع تاج گل مصنوعی برای تسلیت زده‌اند. این تاج گل‌ها در انواع سایز و گل‌های مختلف برای متقاضیان ارائه می‌شود. حتی حمل و نقل نیز در بسیاری از موسسات بر عهده خود موسسه خیریه خواهد بود.

نوع گلی که در تاج گل مصنوعی برای تسلیت به کار برده می‌شود، مفهوم خاصی دارد. برخی گل‌ها نسبت به سایر گل‌ها در تاج گل مصنوعی برای تسلیت، بیشتر به کار برده می‌شوند. گل لیلیوم سفید که در بیشتر مراسمات عذاداری به کار برده می‌شود، نماد بی‌گناهی روح درگذشته را نشان می‌دهد. همچنین بیانگر عظمت و خلوص است. لیلیوم به کار رفته شده در تاج گل مصنوعی برای تسلیت برای ابراز همدردی است.

گل گلایل همانطور که اشاره شد ، در ایران و بسیاری از کشورها، برای عرض تسلیت به کار می‌روند. این گل در تاج گل مصنوعی برای تسلیت در مراسمات عذاداری، نمادی از احساسات عمیق قلبی و ادای احترام به درگذشتگان و صاحبان عذا می‌باشد.

گل زنبق برای نشان دادن معصومیت و خلوص روح کسی است که به تازگی این دنیا را ترک کرده است و رنگ سفید آن برای چنین مراسمی، بیشتر به کار می‌رود.

گل میخک اگرچه همانند گل رز رنگ‌های متفاوت و زیبایی دارد ولی رنگ سفید آن برای مراسم ختم بسیار مناسب است و به معنای بی‌گناهی و تولدی دوباره است.

گل داوودی یکی از گل‌های محبوب در سراسر جهان است ولی در هر کشوری ممکن است مفهوم خاص خود را داشته باشد. گل داوودی در برخی کشورها به معنای صداقت است. در ایران به مفهوم طول عمر است و بهترین گزینه برای استفاده در تاج گل مصنوعی برای تسلیت است که می‌توان در کنار ترکیبی از گل‌های دیگر استفاده کرد.

صرف نظر از نوع گل و اندازه آن، استفاده از تاج گل مصنوعی برای تسلیت صرف امور خیریه و کمک به نیازمندان می‌شود. این امر نه تنها موجب خوشحالی صاحبان عذا، بلکه موجب خوشنودی افراد نیازمند تحت پوشش موسسات خیریه نیز خواهد شد. بسته به نوع موسسه خیریه، هزینه این تاج گل‌ها صرف کارهایی از قبیل نگهداری، درمان، آموزش معلولین، کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانواده، کودکان اتیسم و یا کودکان سرطانی و غیره می‌شود. بنابراین انتخاب تاج گل مصنوعی برای تسلیت در مراسمات تدفین به جای سبد یا تاج گل طبیعی با هزینه گزاف، یک انتخاب عاقلانه و نیکوکارانه است.