88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

 سفیر سفارت آفریقای جنوبی در تهران ضمن بازدید از آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با فعالیت های این موسسه آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ سفیر آفریقای جنوبی همراه با هیئتی 25 نفر به مناسبت یادبود تولد نلسون ماندلا  مقارن با  30 سپتامبر 2019 ضمن برگزاری جلسه ای در سالن گردهمایی مرکز اقاقیا با دکتر افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه و مدیران، معاونین،مسئولان از مراکز جامع نیلوفر، یاس و لاله بازدید کردند.

 

در ابتدا نشست مشترکی با حضور سفیر سفارت کشور آفریقا جنوبی و هیئت همراه وی و مدیران و معاونین آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز در سالن گردهمایی برگزار شد که دکتر افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز ضمن خوشامدگویی به مهمانان و مدعوین نخست با ارائه گزارشی مفید و مختصر از معرفی آسایشگاه و ارائه انواع خدمات آن اظهار کرد: موسسه خیریه کهریزک بنیادی است غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی.محلی است برای زندگی کردن ، نه زنده ماندن . مکانی برای محبت و خیرخواهی به همنوعان است. جایی که شبیه به هیچ کجا نیست.

دکتر وجدانی در ادامه افزود: این آسایشگاه در سال ۱۳۵۱ به همت دکتر محمدرضا حکیم‌زاده لاهیجی که در آن زمان مدیر بیمارستان فیروزآبادی شهر ری بود، فعالیت خود را آغاز کرد.لذا  با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهری و کلان شهرها و نیاز جامعه، در سال1380 کلنگ احداث آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز بر پایه دانش کسب شده در موسسه مادر (آسایشگاه خیریه کهریزک استان تهران) و تجربه جامعه نگر مبتنی بر خدمات توانبخشی نوین مانند توانبخشی و مراقبت در منزل (Home Care )،آموزش و توانبخشی روزانه (Day Care )،مراجعه روزانه (Day Visit) توانبخشی و نگهداری شبانه روزی (Residential Care)  بر زمین زده شد.

با همت خیّرین و نیکوکاران و بر پایه دانش و تجربه عملی آسایشگاه کهریزک تهران و با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی و پزشکی و مداخلات وسیع توانبخشی جامعه نگر،پروژه آسایشگاه واقع در محمدشهرکرج عملیاتی گردید. این مجموعه در زمینی به مساحت 80000 مترمربع و با 60000 مترمربع زیر بنا در 7 مجموعه تخصصی متمرکز در دو سایت پردیس شرقی و پردیس غربی  به اسامی شروع به فعالیت نمود:

1-ساختمان اقاقیا (درمانگاه دکتر حکیم زاده) 2 -ساختمان یاس (مرکز جامع توانبخشی معلولان) 3-ساختمان شقایق ( مجتمع فرهنگی- تفریحی) 4- ساختمان نیلوفر (مرکز جامع توانبخشی کودکان معلول) 5-ساختمان لاله (آسایشگاه سالمندان مرد)  6-ساختمان گلها (سوییتهای سالمندی)7-ساختمان رز (آسایشگاه سالمندان زن) ( در دست ساخت)

طی این دیدار سفیر آفریقای جنوبی نیز ضمن بازدید از بخش های مختلف، نظیر مرکز جامع نیلوفر، یاس و همینطور مرکز جامع لاله مرکز نگهداری سالمندان، با مجموعه فعالیت های آسایشگاه طی قریب به دو  دهه از زمان تاسیس تاکنون از نزدیک آشنا شد.

سفیر آفریقای جنوبی طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر از تلاش و کوشش کارکنان در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز تصریح کردند: قطعاً تلاش و همت شبانه روزی شما عزیزان موجب پیشرفت و ترقی آسایشگاه خواهد شد.ما نیز بعنوان عضو کوچکی از جامعه انسانی در ایران قول میدهیم تمام تلاش و کوشش خود را جهت بهبود مسائل رفاهی این عزیزان خواهیم کرد .

دکتر وجدانی در حاشیه این بازدید افزود:با توجه به آمار بالای کودکان مبتلا به اتیسم در سالهای اخیر و کاستیهایی که در زمینه آموزش و توانبخشی این اختلال وجود دارد، مرکز آموزشی و توانبخشی کهریزک جهت بررسی ریشه ای اختلال طیف اتیسم و فراگرفتن روشهای درمان و توانبخشی این اختلال در آبان 1396 با بهره گیری از به روزترین متدهای آموزشی و توانبخشی افتتاح گردید.

سفیر آفریقای جنوبی ضمن مقایسه این مرکز با آسایشگاه سالمندان درآفریقا اظهار داشت:شرایط نگهداری سالمندان و مددجویان در این محیط آرام و بهینه بودن شرایط بستری این عزیزان به بهترین نحو سبب آرامش خاطر در ایشان می باشد و ضمن تشکر از دکتروجدانی روشن از عملکرد مثبت و به روز بودن ایشان قدر دانی کرد.

گفتنی است در پایان این بازدید سفیر سفارت آفریقای جنوبی بصورت نمادین  500بسته پوشینه معادل مبلغ 15000000یکصدو پنجاه میلیون ریال را به آسایشگاه  اهداء کردند.