88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

در فضایی عاطفی و پراحساس، جمع کثیری از آینده‌سازان میهن به دیدار پدران و مادران سالخورده ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک آمدند تا رسم ادب و احترام به بزرگان جامعه را از نزدیک به تماشا بنشینند

 

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک، آئین ابراز احساسات پاک جمع کثیری از دانش آموزان دبیرستان ممتاز علامه حلی نسبت به سالمندان ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک در فضایی شاد و پرنشاط برگزار شد.

این دانش آموزان که مجموعه‌ای از تیزهوشان با ضریب هوشی بالا هستند در اقدامی تحسین‌برانگیز هر یک به سلیقه خود هدیه‌ای را تهیه و با تقدیم آن به سالمندان تحت پوشش مجموعه، لبخند شادی را بر لبان عزیزان کهریزکی نشاندند.

مهران بابا محمدی مدیر دبیرستان علامه حلی،حس نوع‌دوستی و ارتقا بخشی به روابط کانون خانواده دانش آموزان را هدف این حضور صمیمی دانست و گفت:

با صحنه‌های عاطفی و سرشار از غم و شادی روبرو شدیم که نه ‌تنها این نوجوانان را تحت تأثیر قرار داد، بلکه برای ما نیز آینه عبرتی بزرگ بود.

بابا محمدی یادآور شد: سوالات فراوانی را این نوجوانان از من و مسئولین کهریزک داشتند. چرا آن پدربزرگی که تحصیلات عالیه دارد و دریایی از تجربه و توانمندی است اکنون در خانه سالمندان است؟ چرا مادران پرشماری که می‌توانستند اکنون خانه و خانواده را اداره کنند زندگی آن‌ها به یک‌ تخت بیمارستانی خلاصه‌شده است؟ چرا پدران عزیزی که عمری را صرف نان‌آوری خانواده خودکرده‌اند، اکنون باید گوشه‌نشین آسایشگاه باشند و سؤالات متعددی که شاید مدت‌های مدیدی زمان می‌برد تا پاسخی در حد قابل قبول و یا توجیه برای آن یافت. بابا محمدی حضور در کهریزک را کلاس درسی بزرگ برای دانش آموزان خود خواند و گفت:

به یکایک آنان گوشزد کردیم که همه افراد حاضر دراین مرکز روزگاری بر روی پاهای خود بوده‌اند و بیماری یا حادثه باعث گردیده تا سلامتی و توان خود را ازدست ‌داده‌اند، باید بیش‌ازپیش هم مراقب سلامتی خود باشند و هم خاطر داشته باشند که چگونه باید با معلولین و سالمندانی که در سطح شهر تردد می‌کنند رفتاری نیکو همراه با امدادرسانی داشته باشند.

مدیر دبیرستان علامه حلی احترام ویژه به سالمندان و مهم‌ترین سرفصل آموزشی دانش آموزان حاضر در این دیدار عنوان و خاطرنشان کرد: گذر عمر را به همه این فرزندان و صاحبان مشاغل آینده جامعه یادآوری کردیم و آنان تأکید نمودیم احترامی که به پدران و مادران خود می‌گذارند و خدمتی که در زمان ناتوانی آنان انجام می‌دهید کمترین وظیفه‌ای است که بر عهده شماست و باید بد‌انید که پیری و ازکارافتادگی به سراغ همه ما خواهد آمد و گریزی از آن نخواهد بود.

مهران بابا محمدی با توصیه به مدیران مدارس و دبیرستان‌های مختلف شهر برای برقراری ارتباط با مسئولین آسایشگاه خیریه کهریزک جهت حضور دانش آموزان خود در این مرکز خیریه، دیدار با سالمندان و معلولین و نحوه زندگی آنان را در مراکز نگهداری را بزرگ‌ترین کلاس آموزشی برای فرزندان این مرز و بوم دانست که درس‌های فراوانی را می‌تواند ارزانی آنان نماید.