88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

بیش از 140 جوان معلول و توانمند ساکن کهریزک در آسایشگاه خیریه کهریزک با شرکت در جشنواره ورزشی معلولین، به‌سلامتی و شادابی سلامی دوباره دادند.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک؛ در گرامیداشت هفته معلول، سالن پوریای ولی محل تجمع ورزشکارانی شد که معلولیت بهانه‌ای برای ادامه فعالیت‌های ورزشی آنان نبود.

 

بیش از 140 ورزشکار معلول و توانمند در 3 رشته تنیس روی میز، شطرنج و بوچیا با شرکت در مسابقات مهیج ورزشی، بار دیگر به تندرستی و شادابی سلامی دوباره دادند.

در رشته تنیس روی میز که در دو گروه مبتدی و پیشرفته برگزار شد، در گروه اول فرنگیس غروی، صغری خداوردی و صدیقه فهیمی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

اما در گروه پیشرفته و در رقابتی فشرده، نوروز زیوری با غلبه بر تمامی حریفان عنوان نخست را کسب کرد، حدیثه اصلانی دوم و حمیرا هدایتی مقام سوم را کسب کرد.

در مسابقات شطرنج که در 24 دور برگزار شد مجتبی مرادی با بیشترین امتیاز اول شد، غلام بی‌سخن به مقام دوم رسید و محمدرضا سن ستار جایگاه سوم را از آن خود کرد.

اما در رشته بوچیا که 3 روز متوالی و در 5 کلاس BC1 تا  BC5  برگزار شد این نفرات عناوین اول تا سوم را کسب کردند:

در کلاس BC1 برهان کوه‌کن، محمد تقوی و محمد ظهیرالدین اول تا سوم شدند.

در کلاس  BC2 ظریفه احمدی، رؤیا حسنی و زهرا ملکی جایگاه نخست تا سوم را به دست آوردند.

در کلاس BC3 صدیقه واشقانی، سهراب صفری و امیررضایی پور به مقام اول تا سوم رسیدند.

در کلاس BC4 انور حسینی، زینب طالبی و فاطمه بیانلو نفرات برتر این کلاس شدند.

 و بالاخره در کلاس BC5 میثم عرب، شهلا بیانلو و زهرا بیانلو حائز رتبه‌های نخست تا سوم شدند. ضمن آنکه در تنیس روی میز الهام چزانی، شطرنج داوود سربالاوند و رشته بوچیا محمد کوه‌کن عهده‌دار مربیگری مسابقات بودند و آقایان جواد صیقلانی، سجاد رضا پور و محمدابراهیم ساجدی کمک‌مربیان حاضر در مسابقات شدند.

همچنین حسن میرزایی کارشناس تربیت‌بدنی و مسئول ورزش آسایشگاه سرپرستی جشنواره ورزشی معلولین در 3 روز برگزاری آن در آسایشگاه خیریه کهریزک را عهده‌دار بود.

دکتر حمیده پور فهیم معاون توان‌بخشی آسایشگاه خیریه کهریزک در حاشیه برگزاری این جشنواره پرنشاط ورزشی به خبرنگار کهریزک گفت:

ایجاد شور و هیجان ورزشی میان معلولین عزیز کهریزک بخشی از وظایف تعریف‌شده حوزه توان‌بخشی بوده، از این منظر همواره کوشیده‌ایم تا مسیر عزیزانمان را برای شرکت در برنامه‌های ورزشی هموارتر نما‌ییم.

دکتر پور فهیم خاطرنشان کرد:

گرامیداشت هفته معلولین فرصتی مغتنم برای معلولین جوان کهریزک بود تا علاوه بر شرکت در مسابقات، دوستی‌های خود در خانواده بزرگ کهریزک تحکیم بیشتری بخشند.

معاون توان‌بخشی آسایشگاه با آرزوی موفقیت برای همه معلولین به‌ویژه ورزشکاران عزیز کهریزک سلامتی شورونشاط زندگی را بهترین ره‌آورد ورزش برای آنان دانست و بر انجام تمهیدات لازم و مستمر برای تمرینات ورزشی معلولین تأکید کرد.