88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

بیش از 650 معلول ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک ، فرا رسیدن 12 آذر –روز جهانی معلولین – را در فضایی پر شور و نشاط گرامی داشتند .

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک: بار دیگر 12 آذر –روز جهانی معلولین- بهانه ای زیبا شد تا معلولین پرتوان ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک گرد هم آیند و همه با هم و در کنار هم امید به زندگی را در کنار حامیان راستین خود یادآوری نمایند.

در ویژه برنامه روز جهانی معلولین در آسایشگاه خیریه کهریزک، علاوه بر اعضاء هیات مدیره و امناء موسسه خیریه کهریزک ، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسئولین بهزیستی شهرستان ری و خیرین همیشه یاور این مجموعه خیریه حاضر بودند تا بخشی از توانمندی های 650 معلول کهریزکی را شاهد و ناظر باشند .

برگزاری برنامه های شاد و متنوع ، تجلیل از تیم بانوان کهریزک که بتازگی عنوان نخست قهرمانی کشور در رشته بوچیا را کسب کرده­اند ، اهداء جوایز نفرات برتر جشنواره ورزشی معلولین و تجلیل از معلولین نمونه ، از جمله برنامه های روز جهانی معلولین در آسایشگاه خیریه کهریزک بود.

در بخشی از این مراسم، محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با تبریک روز جهانی معلولین به همه توانمندان ساکن در این مرکز خیریه گفت:

کهریزک مرکزی برای استعداد یابی، آموزش و تقویت توانایی­های معلولین است . حضور جمع زیادی از معلولین دانشجو و دانش آموز ، ورزشکار و هنرمند نتیجه همین فعالیت هاست که با پشتوانه های همیشگی مردمی و کمک دولتمردان روز به روز این برنامه ها در حال گسترش است .

صوفی نژاد زندگی آرام و در خور شأن برای معلولین را حق طبیعی همه آنان دانست و تصریح کرد:

امروزه دیگر شعار "کهریزک مکانی است برای زندگی کردن ، نه زنده ماندن"  بخش جدایی ناپذیر برنامه­ریزی جاری در این مجموعه خیریه گردیده ، بازتوانی معلولین اولویت نخست همه خادمین کهریزک است .

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان دعوت کرد تا با کمک به هموار سازی این برنامه ها ، در تقویت و بالندگی زندگی همه معلولین گامهای موثرتری بردارند.

دکتر حمیده پورفهیم معاون توانبخشی هم موفقیت های ورزشی، هنری و تحصیلی معلولین را نشانه بارز مدیریت صحیح در کهریزک دانست و گفت :

همه معاونت ها، نیکوکاران و خادمین کهریزک در تلاشند تا در حوزه توانبخشی آن طور که شایسته است خدمات مناسب در اختیار توانخواهان قرار گیرد تا از حداقل توانایی هر فرد معلول ، حداکثر توانمندی را برای وی ایجاد گردد .

معاون توانبخشی آسایشگاه با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود نیز گفت :

فرزندان این خانواده بزرگ خود نیز در آبادانی خانه خود در تلاشند ، آنها آبادانی و زیبایی خانه خود را می خواهند و ما هم در فراهم نمودن موجبات تغذیه ، بهداشت و رفاه این زندگی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد .

جشن بزرگ معلولین ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک در حالی به پایان رسید که همگان بویژه آن دسته از معلولینی که استفاده از فرصت های پیش رو برای حضور چشمگیرتر در جامعه را هدف گذاری نموده اند ، امید دارند تا با همت والای خیرین و دولتمردان بتوانند مسیر موفقیت را با شتاب بیشتری طی نمایند .