88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

با اعزام اولین گروه از هنرمندان معلول ساکن آسایشگاه خیریه کهریزک به مشهد الرضا(ع)، تقدیر از توانمندان بی‌ادعا در دستور کار مسئولین این مجموعه خیریه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ با اعزام اولین گروه از اکیپ 50 نفری معلولین هنرمندان ساکن آسایشگاه خیریه کهریزک به سفر معنوی مشهد مقدس ، قدرانی از این عزیزان در برنامه کاری مسئولین قرار گرفت.

 

این سفر زیارتی که با مساعدت مهندس کاظمی مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران برنامه‌ریزی و اجرا شد ، پاسداشتی بود به سال‌ها فعالیت هنری این توانمندان معلول به‌ویژه اجراهای زیبا و ماندگار نمایش “رستم و سهراب” در تالار وحدت که با اقبال عمومی بسیاری از هنر دوستان و اهالی سینما و تئاتر مواجه شد.

قرار است طی هفته جاری و با همراهی کارشناسان مددکاری و پرستاری 2 گروه دیگر از این عزیزان راهی مشهد الرضا(ع)، شوند تا چند روزی را میهمان آن آستان مقدس و مطهر گردند.

گفتنی است نمایش درمانی یکی از برنامه‌های موفق و رایج در آسایشگاه خیریه کهریزک است که در آن معلولین می‌توانند با برخورداری از توانایی‌های ذهنی و فکری خود، خالق آثار زیبا و تأثیرگذار در حوزه هنر باشند.

این عزیزان توانمند علاوه بر آنکه با حضور در محافل مختلف هنری به جامعه فعلی پیامی آشکار می‌دهند که هرگز معلولیت نمی‌تواند محدودیتی برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف اجتماعی ازجمله حیطه هنر داشته باشد، در معرفی محل زندگی خود آسایشگاه خیریه کهریزک- به علاقه‌مندان به امور خیریه و خیرخواهی نیز موفقیت چشمگیری کسب می‌نمایند.

ناگفته نماند استاد میر کمال میر نصیری، یار چندین و چند ساله معلولین جوان کهریزک که رسالت هدایت و آموزش­های هنری این عزیزان را عهده دارست، نقش بی بدیل در کارگردانی هنری و نیز علاقه افزایی آنان به مقوله هنر وهنر آفرینی ایفاءمی­نماید.