88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

اولین نمونه از تابلو فرش سنتی بافته‌شده به دست ‌پرتوان معلولین ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک تحویل مقامات ارشد کمیته ملی پاراالمپیک جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ نشان پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست پرتوان معلولین ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک بر روی تابلو فرش نقش‌بست.

 

محسن باقری مسئول توان‌بخشی و کارگاه‌های هنری با اعلام این خبر تصریح کرد: با ارائه طرح اولیه این تابلو فرش از طرف مسئولین کمیته ملی پاراالمپیک به کارگاه قالیبافی آسایشگاه، طراحی اولیه و نقش نگار بر روی این طرح را در دستور کار قرارگرفت.

باقری در ادامه نیز گفت: اولین نمونه از تابلو فرش سنتی بافته‌شده با بیش از ۱۱۵ هزار گره در ابعاد ۷۵ در ۹۵ سانتیمترمربع بافته و تحویل مقامات ارشد کمیته ملی پاراالمپیک گرفت تا بافت ۵ تابلو فرش دیگر در برنامه کاری معلولین هنرمند کهریزک گنجانده شود.

مسئول توان‌بخشی و کارگاه‌های هنری بابیان اینکه این تابلو فرش نفیس با استفاده از ۱۱ رنگ و با جنس کرک و ابریشم در کارگاه قالیبافی آسایشگاه خیریه کهریزک به دست پرتوان صدیقه فهیمی - از معلولین هنرمند ساکن در این مجموعه خیریه - بافته‌شده اذعان داشت: نشان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، کشور ژاپن که محل برگزاری مسابقات است و نیز نشان بازی‌های پاراالمپیک توکیو در ۲۰۲۰ در تابلو فرش فوق خودنمایی می‌کند.

گفتنی است کارگاه قالیبافی با حضور ۳۸ قالیباف هنرمند معلول ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک، خالق آثار زیبا و فاخری است که نشان از توانمندی این عزیزان پرانگیزه در کار و فعالیت در واحد توان‌بخشی است.همچنین این کارگاه فعال پویا آمادگی کامل دارد تا با دریافت انواع طرح و نقش‌های مختلف، سفارش‌های دریافتی را با بهترین کیفیت در اسرع وقت تهیه و تقدیم نماید.