88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

این جوانان تحصیل کرده که جملگی آینده سازان میهن سرافرازمان خواهند بود ، اطمینان خاطر دادند که می شود زندگی را آنگونه که سهم هر انسانی در جامعه­ی کنونی است، میان سالمندان و معلولینی که در مراکز نگهداری زندگی می کنند رواج داد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ با تشکیل کارگروه مسئولیت اجتماعی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت و با هدف آشنایی دانشجویان علوم پزشکی استعدادهای درخشان ، جمعی از این نخبگان و آینده سازان میهن به آسایشگاه خیریه کهریزک آمدند تا نظاره­گر فعالیت های جاری در این مجموعه باشند.

 

دکتر پروین پاسالار رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان ، ارتباط دانشجویان با متن جامعه و مسائل مرتبط با آن را از اولویت های نخست این حضور دانست و گفت :

مطالعه چگونگی نگهداری، توانبخشی و ارائه خدمات درمانی به سالمندان و معلولین در قالب دروس دانشگاهی جایگاه خاص خود را دارد اما اینکه بتوانیم در فضایی ملموس با واقعیت­های درونی این­گونه سازمان­ها از نزدیک آشنا شویم ، حس برتر را در دریافت آموزش­های دانشگاهی به دانشجویان  القاء می کند .

دکتر پاسالار خاطر نشان کرد :

نباید همچون قاب شیشه ای و ویترین گونه به مراکز نگهداری نگاه کرد وقت آن است که محصلین علوم پزشکی و رشته­های مرتبط با ارتباط گیری با بیماران و حتی گذراندن ساعاتی طولانی در کنار آنان ، علاوه بر دانش افزایی به مسئولیت اجتماعی خود که همانا نزدیک تر شدن به افراد نیازمند محبت و سرپرستی است ،عمل کنیم .

دکتر پاسالار با وصف نگرش این دانشجویان نخبه از نحوه نگهداری از بیماران نیز گفت :

نظافت و رسیدگی به جسم و جان بیماران ، تغذیه و رعایت نکات بهداشتی و در نهایت درمان آنان از وظایف تعریف شده در چنین سازمان هایی است اما اینکه چقدر بتوانیم آنان را در مسیر بهبود شرایط اجتماعی و پذیرش زندگی توأم با حس مفید بودن قرار دهیم ، هنری است که به واقع در کهریزک شاهد و ناظر آن بودی . فراهم نمودن زیر ساخت­های لازم جهت اثبات نگرش حس زندگی سالم و مفید از اقدامات ارزشمندی بود که نیاز به توصیف ندارد .

رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان، ارتباط بیش از پیش آن دسته از بیمارانی که دارای خانواده و بستگانی هستند را از دیگر اقدامات لازم در حوزه نگهداری در مراکز اینچنین توصیف و بر  پیگیری همه جانبه و برنامه ریزی شده در تحقق این ایده تأکید کرد.