88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

با حضور هیات اعزامی از جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی، چالش های پیش روی شیوع ویروس کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک; به دنبال شیوع ویروس کرونا در بخش های مختلف بستری و به رغم تمامی تلاش های انجام گرفته در جلوگیری از گسترش این بیماری، امدادرسانی سازمان های متولی درمان جهت کمک به کمیته مبارزه با کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک الزامی است.
گستردگی محوطه و بخش های مختلف بستری، جمعیت بالای سالمندان و معلولین و نیز کادر پرستاری، ملزومات فراوانی را جهت رعایت بهداشت فردی مددجویان را می طلبد.
از این رو با حضور دکتر داریوش جواهری معاون امور درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، دکتر امین شاهرخی مدیر کل بهزیستی استان تهران و هیات همراه، چالش های پیش روی مسئولین آسایشگاه خیریه کهریزک در مقابله با شیوع بیشتر این بیماری در بخش های ۲۴ گانه بستری مورد ارزیابی قرار گرفت.
دکتر جواهری در دیدار با دکتر پورفهیم معاون توانبخشی آسایشگاه، ضمن تمجید از اقدامات مهم درمانی و پیشگیری انجام شده در کهریزک،گفت:
حجم و گستردگی کار فراتر از انتظار است، به گونه ای که می بایست تیم فعلی مجهز تر از اکنون باشد تا راندمان کار مطلوب تری را شاهد باشیم.
داریوش جواهری اضافه کرد:
در اولین اقدام، باید ملزومات مورد نیاز بهداشتی، مراقبتی و ضد عفونی کننده به مقدار لازم فراهم تا انتظارات لازم برآورده شود.
معاون امور درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آماده مساعدت در فراهم نمودن ملزومات مورد نیاز هستیم، خاطر نشان کرد:
تیم های امدادرسان جمعیت هلال احمر در این برهه حساس وارد عمل خواهند شد تا در کنار مسئولین آسایشگاه خیریه کهریزک در مقابله با شیوع ویروس کرونا و امور درمان همکاری مثمر ثمر داشته باشند.
دکتر امین شاهرخی مدیر کل بهزیستی استان تهران نیز، عزم جدی و همگانی در مهار گسترش ویروس کرونا در کهریزک را یادآور شد و گفت:
با توجه به آسیب‌پذیر بودن بسیاری از مددجویان بستری در آسایشگاه، تمام تمهیدات لازم باید اندیشیده شود تا شاهد کمترین آسیب به سالمندان و معلولین باشیم.
دکتر شاهرخی تاکید کرد:
نباید زمان را از دست داد، هر روزی که می گذرد قطعاً بر تعداد افراد مبتلا اضافه می شود که تدابیر لازم با حمایت های مختلف باید بیش از پیش تقویت شود.

در ابتدای این دیدار، دکتر حمیده پورفهیم معاون توانبخشی آسایشگاه، به تشریح عملکرد کمیته مبارزه با کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک و اقدامات مختلف درمانی و مراقبتی در مجموعه پرداخت.
وی با برشماری نیاز های متعدد در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان مددجویان نیز گفت:
تدابیر لازم برای قرنطینه کامل بخش ها و درمان مبتلایان به این بیماری، همراهی و همکاری مسئولین متولی درمان را می طلبد چرا که ما به تنهایی حتما قادر به پاسخگویی به نیازهای فراوان درمانی و مراقبتی نیستیم.
معاون توانبخشی آسایشگاه، با تاکید بر تسریع در روند اقدامات مهم و همکاری مسئولین امر در وضعیت کنونی هم گفت:
آسایشگاه خیریه کهریزک به عنوان بازوی توانمند دولت در سرویس دهی به ۱۷۵۰ مددجوی تحت پوشش خود، انتظار دارد در حساس ترین وضعیت بوجود آمده در طی سالیان گذشته مساعدت های لازم را دریافت داشته تا بتواند سلامتی همه مددجویان بستری را تضمین نماید.