88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

دکتر سید محمد شبیری رئیس کرسی  آموزش محیط زیست یونسکو و هیات همراه به آسایشگاه خیریه کهریزک آمدند تا از نزدیک با دستاوردهای کار گروه محیط زیست این مجموعه خیریه آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ با حضور هیات کرسی آموزش محیط زیست یونسکو و کمیسیون ملی در آسایشگاه خیریه کهریزک، برنامه دیدار از بخشهای مختلف بستری در برنامه کاری این هیات علمی – آموزشی قرار گرفت .

 

بررسی دستاوردهای کمیته محیط زیست آسایشگاه ، از دیگر برنامه های حضور دکتر شبیری و هیات همراه در آسایشگاه خیریه کهریزک بود.

دکتر شبیری در نشست مشترک با اعضاء کمیته محیط زیست آسایشگاه با تحسین عملکرد این کمیته در فعالیت های زیست محیطی گفت :

قطع به یقین تعاملات سازنده ، پشتیبانی­های علمی – آموزشی می تواند فعالیت های در حال اجراء در آسایشگاه کهریزک را بیش از پیش بالنده نماید.

سید محمد شبیری ، فعالیت های در حال انجام توسط کمیته محیط زیست آسایشگاه را منطبق با اهداف یونسکو دانست و گفت :

در دنیای امروز ، بهره گیری از شیوه های نوین و آموزش در تمامی سطوح ،راهگشای فعالیت های زیست محیطی و حفظ و حراست از منابع طبیعی است .

دکتر شبیری خاطر نشان کرد :

تلاش خواهیم کرد با استفاده از امکانات موجود و همکاری با کار گروه توانمند سازی مددجویان، در تسهیل خدمات زیست محیطی جاری در آسایشگاه ، نقشی سازنده و تاثیرگذار در امور مربوط به کمیته محیط زیست این سازمان داشته باشیم.

در ادامه خانم دکتر فخری مدیرگروه آموزش کمسیون ملی یونسکو، توانمند سازی مددجویان را یکی از اهداف سازمان یونسکو دانست و گفت :همه ساله با برپایی سمینارها و کارگاههای مختلف آموزشی در جهان ، مقوله آموزش و توانمند سازی مددجویان در دستور کار یونسکو قرار می گیرد تا آنان نیز سهمی برابر از زندگی در جامعه خود داشته باشند .

وی افزود :

با ارتباطی که با سایر کشورهای منطقه داریم و نیز ظرفیت های وجود در این مرکز ، می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم ، چرا که معتقدیم فعالیت های زیست محیطی کهریزک می تواند الگویی مناسب برای پاسخگویی به نیاز های پرشمار در مقوله اقدامات مختلف در مواجهه با چالش حفظ و حراست از محیط زیست باشد .

در ابتدای این دیدار ، دکتر شروان شعاعی مسئول کمیته محیط زیست آسایشگاه با تقدیر از حضور هیات علمی – آموزشی یونسکو در این مرکز خیریه گفت :

هر آنچه که در کمیته محیط زیست آسایشگاه در حال انجام است ، حاصل تلاش جمعی و پشتیبانی های معاونت های مختلف فعال در کهریزک بوده است .

دکتر شعاعی بیان داشت :

پرداختن به مقوله فرهنگ محیط زیستی و آموزش آن به عموم همکاران و مددجویان از جمله اقداماتی است که می تواند آینده ای امید بخش را پیش رویمان بگشاید .

وی مهد کودک را از نمونه های بارز آموزش فرهنگ محیط زیست در کهریزک معرفی و اذعان داشت :

بیش از 100 کودک در سنین مختلف در مهد کودک آسایشگاه ، علاوه بر بازی های کودکانه انواع آموزشهای لازم در چارچوب سنی خود را در مقوله حفظ محیط زیست فرا می گیرند تا در آینده ای نزدیک ، خود از مبلغین حفظ و حراست از محیط زیست باشند .

دکتر شعاعی در بخش دیگری از سخنان خود، 15 چالش زیست محیطی در کهریزک را حائز اهمیت دانست و گفت :

در حال حاضر مدیریت پسماندهای تولید شده در طی روز ، از چالش های اصلی این کمیته بوده ، در تلاش هستیم تا با استفاده بهینه از حامل های انرژی و صرفه جویی در مصرف آب ، به فعالیت های زیست محیطی خود قوت بیشتری بخشیم .

مسئول کمیته محیط زیست آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار امیدواری کرد همکاری های مستمر هیات علمی – آموزشی یونسکو بتواند در تسریع اقدامات زیست محیطی جاری در این مجموعه خیریه راهگشا بوده ، در آینده ای نزدیک بتوانیم اعلام نمائیم که آسایشگاه خیریه کهریزک در زمینه مقابله با چالش های زیست محیطی به نقطه امن و سبز رسیده است .

View the embedded image gallery online at:
https://kahrizakcharity.com/kahrizak-news/980708#sigProIdd45fb4111e