88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

بیش از 300 دانش آموز معلول و سالمند در مرکز آموزشی "ما می خواهیم، ما می توانیم" آسایشگاه خیریه کهریزک، آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ آئین بازگشایی رسمی مدرسه معلولین کهریزک با نواخته شدن زنگ مدرسه توسط محمدرضا صوفی نژاد مدیر این مجموعه خیریه برگزار شد.
تقدیر از دانشجویان و دانش آموزان معلول ، اجرای سرود توسط هنرجویان معلول و سخنرانی تنی چند از محصلین مرکز آموزشی "ما می خواهیم ، ما می توانیم" از جمله برنامه¬های آغازین جشن افتتاح مدرسه معلولین کهریزک بود .
محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در جمع مدیران این مجموعه خیریه ، معلمین افتخاری و دانش آموزان مدرسه کهریزک گفت :
به همه شما عزیزانم که صاحبان اصلی این خانه بزرگ هستید ، تبریک می گویم با میل و اشتیاق توانستید بدون توجه به مشکلات جسمانی و حرکتی ، به آن درجه از بلوغ فکری برسید که پله های ترقی را باید یکی پس از دیگری طی کنید و دانشگاه و مدارج عالی علمی را هدف گذاری نمایید .
صوفی نژاد تصریح کرد : همه شما عزت آفرین هستید ، هم برای خودتان که به جای وقت گذرانی بیهوده به تحصیل و بالندگی می اندیشید ، هم برای خانه بزرگ خود که نام و آوازه آنرا همه جا بر سر زبانها جاری می کنید و با این کار عزت می بخشید به خدمتگزاران خود و آنان را سربلند در هر محفل و تشکیلات توانبخشی و نگهداری در کشور می نمائید.
وی خاطر نشان کرد :
هرگز به این نمی اندیشیم که بالا رفتن سطح آگاهی ها و توانمندی¬ها ، توقعات شما از مسئولین نیز افزایش خواهد یافت بلکه به روزی فکر می کنیم که شما توانمندتر از دیگران خود به اداره و آبادانی خانه بزرگ خود همت گمارید و آباد گران کهریزک شما باشید.
صوفی نژاد خطاب به دبیران و معلمین افتخاری کهریزک نیز گفت :
چه انگیزه ای به جزء عشق و ایثار می تواند شما را راهی کهریزک کند . اگر نبود این دلسوزی ها و وابستگی ها ، هرگز امروز شاهد برپایی چنین مراسم با شکوهی نبودیم . بدانید اگر کلاسهای قرآن تشکیل نمی شد ، اگر مدرسه معلولین ساخته نمی شد ، امکان نداشت هنر و هنرآموزی در کهریزک به رشد و شکوفایی برسد و این شما بودید که خواستید تا در کنار ما باشید و در رشد فرزندان این خانه بزرگ حرف اول را بزنید .
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با تقدیر از همه مسئولین این مرکز خیریه که با همدلی و صمیمیت ، فضای مناسب و امکانات لازم برای تحصیل مددجویان را فراهم می نمایند . برای یکایک دانشجویان و دانش آموزان این مرکز در سال تحصیلی 99-98 آرزوی موفقیت کرد .
در ابتدای این مراسم ، سرکار خانم بقایی سرپرست گروه همیاران فرهنگی با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز آموزشی ما می خواهیم ، ما میتوانیم گفت :
در سال گذشته ، 56 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی زیر نظر 50 معلم افتخاری کهریزک به امر تحصیل اشتغال داشتند . از محل همین تلاشها و خودباوری ها ، تعداد دانشجویان معلول کهریزک که در رشته مختلف دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند به عدد 17 رسیده که این باعث سرافرازی همه ماست .
بانو بقایی افزود :
آمار کلی دانش آموزان ما به 340 نفر می رسد ، جمع زیادی از این عزیزان در کلاسهای آموزش قرآن و مفاهیم حاضر می شوند. جمعی دیگر در کلاسهای خواندن و نوشتن از بند بی سوادی رها می شوند و جمع کثیری نیز با حضور در کلاسهای هنر و هنرآموزی ، به آینده ای روشن و پر امید چشم دوخته اند . آینده ای که به آنها خواهد گفت شما شایسته رسیدن به هر آنچه که لایق آن بودید ، هستید .
بقایی با قدردانی از همه معلمین افتخاری کهریزک که در قالب همیاران فرهنگی خدمتگزار مدرسه معلولین هستند ، گفت :
در طول 20 سال گذشته ، همه ما به یک هدف واحد اندیشیده ایم و آن بستر سازی مناسب برای توانمند سازی معلولین بوده است . شما آمدید و بدون کوچکترین چشمداشتی، این هدف را دنبال کردید و حاصل این آمدن ها وضعیت کنونی تحصیل دانش آموزان و دانشجویان ماست . عزیزانی که برای آموختن و پیشرفت به وجود یکایک شما نیازمند هستند و شما پاسخ صمیمی به همه علاقه ها و خواسته های آنان دادید .
سرپرست گروه همیاران فرهنگی در پایان با تشکر از همه همراهان کهریزک در به ثمر رسیدن اهداف عالی آموزشی معلولین ، گفت :
ما گذرا هستیم ، می آئیم و می رویم اما خوشحالیم که نتیجه این تلاشها و از خود گذشتگی ها ، توانمند شدن کسانی است که برای بدست آوردن توانایی دل و امید به شما بسته اند و خوشحالتر خواهیم شد که به روزی برسیم که شاهد باشیم همه این توانمندان معلول ، سرآمدان جامعه و خانه آباد خود باشند .
گفتنی است همه دانش آموزان مدرسه معلولین کهریزک زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و همزمان با دانش آموزان سراسر کشور ، امتحانات پایان هر ترم را برگزار و در صورت موفقیت به مقاطع بالاتر صعود می کنند . همچنین کلیه دانشجویان معلول کهریزک با حضور در دانشگاه های مختلف شهر تهران در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل بوده ، همانند همه دانشجویان در حال طی کردن پله های ترقی هستند .