88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

جمعی از دانشجویان رشته روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی تجربه حضور در جمع سالمندان و معلولین ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک را به آموخته‌های خود افزودند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ با مروری بر مباحث درس سالمند شناسی جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به آسایشگاه خیریه کهریزک آمدند تا از نزدیک با نحوه نگهداری وزندگی این عزیزان آشنا شوند.

شناخت ویژگی‌های سالمندان مبتلابه دمانس و راه‌های پیشگیری یا به تأخیر انداختن این بیماری، آشنایی با برنامه‌های روانشناسان مجموعه برای سالمندان و آسیب‌شناسی آنان از دیگر اهداف حضور این دانشجویان که مقطع کارشناسی و در رشته روانشناسی مشغول تحصیل هستند در آسایشگاه خیریه کهریزک عنوان شد.

سمانه رشیدی کارشناس روانشناس آسایشگاه که به‌منظور ارتقاء سطح کیفی بازدید، در کنار همکاران روابط عمومی قرار گرفت تا پاسخگوی سؤالات این جوانان در جهت آشنایی با سالمندان ساکن در کهریزک باشد به خبرنگار کهریزک گفت: این دانشجویان علاوه بر طرح سؤالات مختلف پیرامون وضعیت روحی و روانی سالمندان علاقه‌مند بودند تا بدانند کارکنان آسایشگاه چگونه با خستگی ناشی از کار با سالمندان کنار می‌آیند؛ همچنین گذران ساعات مختلف در طی روز با چه برنامه‌هایی همراه اس0ت.

رشیدی اضافه کرد: حضور بازدیدکنندگان مختلف و دانشجویان که برای کسب تجربه به کهریزک می‌آیند، چقدر می‌تواند در روحیه سالمندان تأثیرگذار باشد و آیا این‌گونه حضورها، رنجشی در خاطر سالمندان ایجاد خواهد کرد یا نه از دیگر سؤالات دانشجویان حاضر در این دیدار بود.

کارشناس روانشناسی آسایشگاه با تأکید بر استقبال از حضور دانشجویان در جمع سالمندان کهریزک نیز گفت: مطمئن هستم همه این دیدارها به‌شرط آنکه در زمان و فرصت مناسب باشد روحیه‌بخش سالمندانی است به دور از خانواده و به‌صورت دسته‌جمعی در یک مکان بزرگ زندگی می‌کنند و تابع مقررات زندگی جمعی هستند.

گفتنی است سالمندانی که فاقد آسیب‌شناختی‌اند همه‌روزه با حضور در کارگاه‌های هنری و توان‌بخشی علاوه بر پر کردن اوقات خود به‌صورت مفید حس زندگی سالم و فعال را تجربه می‌کنند. برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی خاطره گویی دوره­همی‌های مختلف و اجرای برنامه شاد و متنوع از دیگر برنامه­هایی است که برای سالمندان تدارک دیده می‌شود تا نقشی مهم و سازنده در سلامت روحی و روانی آنان ایفا نماید.