88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

با بازسازی بخشی از حماسه خونین دشت کربلا توسط هیات تعزیه داران شهرستان دماوند، محوطه بزرگ آسایشگاه خیریه کهریزک به عطر و بوی خاندان اباعبدالله الحسین (ع) آغشته شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ در سومین شب شهادت سرور و سالار شهیدان دشت کربلا امام حسین (ع) و یاران به خون خفته اش ، محوطه بزرگ آسایشگاه خیریه کهریزک شاهد همایش ملی – مذهبی بود .

 

جمعی از جوانان متدین در قالب  عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) و هیات تعزیه داران شهرستان دماوند به آسایشگاه خیریه کهریزک آمدند تا با اجرای تعزیه حضرت علی اکبر (ع) – این نوجوان آزاده دشت کربلا- دلهای پر شماری را روانه کربلای معلاّ نمایند .  

در این شب بیاد ماندنی ، علاوه بر سالمندان و معلولین ساکن در سرای نیکی ها – کهریزک، جمع کثیری از خیرین و نیک اندیشان نیز حضوری چشمگیر داشتند تا با شرکت در گلریزان ، بخشی از هزینه های سنگین زندگی بخشی به خانه و خانواده بزرگ کهریزک را تامین نمایند .

عماد رفیعی سرپرست هیات تعزیه داران شهرستان دماوند در پایان این مراسم ملی- مذهبی به خبرنگار کهریزک گفت :

امشب عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از صمیم دل و جان ، روضه علی اکبر (ع) را سر دادند تا دلهای سوخته بسیاری را بیاد مظلومیت های امام حسین (ع) و یاران شهید آن امام بیندازند.

رفیعی در ادامه افزود :

شفای همه بیماران و ملتمسین دعا را به برکت این شب های عزیز از خداوند متعال خواهانیم و امید داریم همه دردمندان بزودی زود حاجت روا شوند.

سرپرست هیات تعزیه داران شهرستان دماوند با تشکر از مسئولین کهریزک که اجازه این حضور معنوی را به کاروان عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) دادند، گفت :

دستبوس تمامی خادمین و پرستاران این بیماران رنج کشیده هستیم و از خداوند می خواهیم سلامتی و طول عمر با عزت به همه آنها عطا نماید .

گفتنی است تعزیه و تعزیه خوانی در شهرستان دماوند قدمتی 300 ساله دارد که سینه به سینه و نسل به نسل به جوانان هر روزگاری منتقل گردیده ، یادآوری حماسه های شهدای به خون خفته دشت کربلا در قالب تعزیه در برنامه این هیات های عزادار و عاشق اباعبداالله الحسین (ع) است .     

 

View the embedded image gallery online at:
https://kahrizakcharity.com/kahrizak-news/98623#sigProIdd1e9eb98f1