88310688 (9821+)

آخرین اخبار واحد پژوهش

بهداشتیاران فعال در بخش های مختلف بستری مددجویان، دستیاران دندانپزشکی و تنی چند از دانشجویان بهداشتیاری، حاضرین در این کلاس آموزشی بودند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ بسیاری از سالمندان و معلولین به دلیل مشکلات روانی و شناختی، عدم توانایی در برقراری ارتباط و سایر ناتوانایی ها، قادر به مراقبت از سلامت دهان و دندان خویش نیستند.از این رو، وظیفه بهداشتیاران است که با انجام تمهیدات ابلاغی، گامی مهم در سلامت آنان بردارند.

دکتر شروان شعاعی مسئول فنی دندانپزشکی آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ده میلیون سالمند و معلول در کشور زندگی می‌کنند، گفت : پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان شامل مسواک زدن، استفاده از دهان شویه، شستشوی منظم دندان های مصنوعی و ارجاع بیمارانی که دچار مشکلات زخم و ضایعات دهانی شده اند به پزشک معالج، از جمله وظایف اصلی بهداشتیاران دهان و دندان است که خوشبختانه چند سالی است با جدیت در آسایشگاه به انجام می رسد.

دکتر شعاعی خاطر نشان کرد :  اختلالات در بلع غذا، مشکلات ریوی و گوارشی و نیز سایر عوارض جسمی، مشمول سالمندان و معلولینی خواهد بود که تمهیدات سلامت دهان و دندان در آنها رعایت نمی شود.

وی افزود : دوره آموزشی در مرکز علمی کاربردی کهریزک در حال برگزاری است که بر اساس آن، تمامی افرادی که در حرفه نگهداری از سالمندان و معلولین مشغول به کار می شوند، ضروری است اطلاعات و دانش مربوط را داشته باشند.

مسئول فنی دندانپزشکی آسایشگاه خیریه کهریزک در پایان عنوان کرد : در حال تدوین کتاب آموزشی هستیم تا سرفصل های این کتاب در دروس دانشگاهی کادر مرتبط با دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان گنجانده شود.