88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

با همکاری معاونت سلامت و مدیریت پرستاری، سمپوزیوم دارودرمانی در سالمندان و معلولین برای جامعه هدف پزشکان و کادر پرستاری در آسایشگاه خیریه کهریزک تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ با هدف افزایش دانش و اطلاعات پزشکان و کادر پرستاری با اصول کلی دارویی، دارودرمانی در سالمندان، بحث های مراقبتی و ایمنی دارودرمانی و آشنایی بیشتر با داروهای پرخطر و هشدار بالا، سمپوزیوم یک روزه دارودرمانی در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

دکتر شیما رئیسی مدیر درمان آسایشگاه خیریه کهریزک که از مدرسين و برگزار کنندگان این همایش علمی بود، مهمترین مشکلات و چالش‌هایی که گروه پزشکان و پرستاران در زمینه تجویز، مصرف و همچنین دادن دارو به مددجویان با آن مواجه هستند را مورد بحث و بررسی قرار داد تا بعد از این، خطاهای پزشکی و پرستاری در این مورد به حداقل برسد.

وی با اشاره به سرفصل های ارائه شده در این همایش هم گفت: آشنایی بیشتر با اصول کلی دارودرمانی، مباحث مهم دارویی در سالمندان از جمله پلی فارمسی( چند دارویی )،داروهای شایع مصرفی در آسایشگاه، تأکید بر دو گروه داروهای روانپزشکی و پرخطر و نیز اصول ایمنی دارودهی، سرفصل های مطرح شده بود.

دکتر رئیسی تصریح کرد: از جمله چالش های موجود در دارودرمانی می توان به افزایش سن، عملکرد کبد و کلیه ها، ابتلا به بیماری‌های زمینه ای مختلف و مصرف داروهای متعدد اشاره کرد که باعث می شود احتمال تداخل دارویی افزایش یابد.

مدیر درمان آسایشگاه خیریه کهریزک در پایان تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع در افزایش دانش پزشکان و کادر پرستاری و لزوم استمرار این جلسات، موارد مشابهی در ماه‌های آینده برگزار می شود تا تجويز ایمن و بهتری برای مددجویان در بحث دارودرمانی را شاهد باشیم.