88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

هنرمندان معلول و سالمندی که در کارگاه های توانبخشی تولید کننده انواع محصولات هنری و ملزومات مورد نیاز مجموعه بودند، به یک سال فعالیت خود پایان دادند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ با تجلیل از ۲۲ نفر از سالمندان و معلولینی که در میان همنوعان خود به عنوان نفرات برتر شناخته شدند، جشن پایان سال کارگاه های هنری و توانبخشی برگزار شد.

برپایی برنامه های شاد و پرنشاط، ارائه آمار محصولات تولیدی، تجلیل از مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک به عنوان پدر معنوی مددجویان و در نهایت اهدا کادو های کلیه سالمندان و معلولین شاغل در کارگاه های هنری، بخش های مختلف این جشن باشکوه بود.

در بخشی از این مراسم، دکتر حمیده پورفهیم معاون توانبخشی آسایشگاه با تبریک و شادباش به همه هنرمندان شاغل در کارگاه های هنری، گفت : خدا را شاکریم که یک سال دیگر در کنار شما دوستان گرامی توانستیم با کار و فعالیت، انجام وظیفه کنیم و امیدواریم در این راه موفق عمل کرده باشیم.

وی اشتغال در کارگاه های هنری را بخشی از وظایف توانبخشی در قبال سالمندان و معلولین دانست و گفت : توانمندسازی عزیزان سالمند و معلول که به دلایل مختلف گوشه گیر شده و انزوا پیشه کرده اند، از وظایف اصلی همکاران ما در واحد توانبخشی است که با انجام ارزیابی، کار درمانی و فیزیوتراپی موفق شده ایم جان تازه‌ای را به جمع زیادی از مددجویان آسایشگاه هدیه نماییم.

پورفهیم اشتغال همه سالمندان و معلولین واجد شرایط را مورد تأیید قرار داد و افزود : در دوران اوج شیوع کرونا و پس از آن نیز در تلاش بوده و هستیم تا به هر نحو ممکن زمینه فعالیت های هنری هنرمندان آسایشگاه ادامه دار باشد که عزیزان ما احساس بیهودگی و انزوا نکنند.

دکتر پورفهیم حمایت های بی دریغ مدیر آسایشگاه را موجب دلگرمی همه همکاران پرتلاش مجموعه اعلام و تصریح کرد : همه ما دست در دست هم داده ایم تا بتوانیم زندگی خوبی را برای شما فراهم کنیم و از خداوند می خواهیم کمک حال ما در این راه مقدس باشد.

بیش از ۴۹۰ نفر از سالمندان و معلولین آسایشگاه با توانایی های مختلف به صورت روزانه در ۳۷ کارگاه هنری فعالیت می کنند. تولید انواع البسه، کیف و کفش، صنایع دستی، گلیم و دیگر محصولات هنری در برنامه کاری این هنرمندان قرار دارد. به طوری که در سال جاری ارزش تولیدات مختلف به رقمی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال رسیده که بخش اعظم آن در داخل مجموعه مصرف و مابقی در معرض فروش قرار گرفته است.