88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

دکتر نحوی نژاد در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در راه اندازی اپلیکیشن خدمات جامع سالمندی، بهره برداری کامل از این سامانه را  آینده نزدیک قطعی دانست.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ دکتر نحوی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت : جمعیت کشور به گونه ای در حال حرکت به سمت سالمندی است که انتظار می رود در سال ۱۴۳۰، ایران سومین کشور مسن در جهان باشد.

وی خاطرنشان کرد : با این حال از جمعیت سالمندان کشور تنها پانزده هزار نفر در آسایشگاه ها بستری و بقیه در منازل خود زندگی می کنند که بسیاری از آنان نیازمند انواع مراقبت ها هستند.

حسین نحوی نژاد سیاست بسیاری از کشورها را با رویکرد مراقبت در منزل عنوان و تصریح کرد : تمامی سالمندان نیازمند دریافت خدمات پرستاری، درمانی و پزشکی نیستند. برخی از آنان نیازمند هم‌صحبت، هم سفر و یا رسیدگی به امور خانه و شخصی هستند که برای آن باید چاره اندیشی شود.

وی ارائه خدمات استاندارد و مناسب به سالمندان کم توان را منوط به بکارگیری نیروهای آموزش دیده و کاربلد دانست و گفت : به همین منظور نرم افزار ناجی ۲۴ در حال طراحی است تا با استفاده از اطلاعات پرونده پزشکی و وضعیت زندگی افرادی که در آن ثبت نام می کنند، با استفاده از نیروهای توانمند، خدمات در منزل متناسب با نیازهای اعلام شده را ارائه کند.

دکتر نحوی نژاد هزینه نگهداری و مراقبت از سالمندان در آسایشگاه ها را بسیار بالا دانست و افزود : بسیاری از سالمندان با وجود سختی های مختلف، علاقمند به زندگی در کنار خانواده خود هستند که این امر افسردگی، هزینه نگهداری و پرستاری را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، مسئله رهاسازی سالمندان را اینگونه تشریح کرد : در طول مدت خدمت در بهزیستی و چه در سایر مسئولیت ها، این موضوع را به عنوان بحران مشاهده نکرده ام. اگر چه ممکن است مواردی وجود داشته باشد، اما تا مرحله بحرانی فاصله زیادی دارد.

دکتر نحوی نژاد با نگاهی به راه اندازی خدمات جامع سالمندی در قالب اپلیکیشن ناجی ۲۴ نیز گفت : مطالعات گسترده در شبکه جامع سالمندی در حال انجام است و انتظار می رود تا ۷ ماه آینده، بهره برداری از این طرح به صورت گسترده آغاز شود. اگر چه هم اکنون نیز نمونه کوچکی از آن در حال خدمت رسانی به صورت محدود است و آن دسته از سالمندانی که نیازمند مراقبت های شبانه روزی در منزل هستند، از توانمندی‌های نیروهای آسایشگاه بهره مند می شوند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در پایان تأکید کرد : برای اجرای موفق این طرح، حمایت دولت و ورود بیمه ها لازم و ضروری است و با حمایت سازمان های بیمه گر، هزینه های خدمات به نحو مطلوب و مناسب کاهش می یابد.

در پایان این نشست و به مناسبت روز خبرنگار، به هریک از خبرنگاران حاضر شاخه گلی به رسم قدردانی تقدیم گردید.