88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

با همکاری مرکز علمی کاربردی کهریزک و دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی،همایش علمی " مقدمه ای بر ارزیابی بالینی بیماران مبتلا به زوال عقل "  در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ با حضور اساتید مجرب حوزه توانبخشی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی،همایش علمی " مقدمه ای بر ارزیابی بالینی بیماران مبتلا به زوال عقل " در محل سالن اجتماعات و آموزش مرکز علمی کاربردی کهریزک برگزار شد.

در این همایش که دانشجویان مرکز علمی کاربردی کهریزک و دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، مددکاران و روانشناسان شاغل در آسایشگاه خیریه کهریزک شرکت داشتند، اساتیدی چون پروفسور حسن عشایری ، دکتر مظاهری رئیس و دکتر اصنافی قائم مقام دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و نیز سایر اساتید مجرب، به تشریح و تبیین زوال عقل و راه های به تأخیر انداختن آن پرداختند.

دکتر سمیرا سنگی معاون توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک با نگاهی جامع به این رویداد علمی، گفت: در این همایش، جدیدترین اطلاعات مربوط به ارزیابی بیماران مبتلا به زوال عقل در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی افزود: ملاک های ارزیابی و سنجش زوال عقل در بیماران، رویکردهای جدید در کمک به آنان، ضرورت و اهمیت مداخلات در جلوگیری از پیشرفت و به تعويق انداختن این بیماری در مبتلایان و اهمیت عصب شناسی به عنوان یک رویداد بین رشته ای ،از دیگر مباحث مهم و مطرح شده در این همایش بود.

معاون توانبخشی آسايشگاه خاطرنشان کرد: امضاء تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان آسایشگاه خیریه کهریزک، مرکز علمی کاربردی کهریزک و دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و درمانی، پایان بخش این همایش علمی و تخصصی بود.

لازم به ذکر است در ابتدای این همایش، آقایان دکتر حسن احمدی و دکتر حسین نحوی نژاد رئیس و قائم مقام مرکز علمی کاربردی کهریزک به تشریح عملکرد و نیاز های این دانشگاه پرداختند. ضرورت پژوهش در زمینه های درمانی، توانبخشی، نگهداری و مراقبت از سالمندان و معلولین، ضرورت دانش افزایی دانشجویان و کارکنان آسایشگاه و تشریح فعالیت های علمی انجام شده در طول هفت سال گذشته در مرکز علمی کاربردی کهریزک، اهم گفتارهای مطرح شده توسط آنان بود.