88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

بیش از ۶۵۰ معلول جوان و میانسال ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک، روز جهانی معلولین را در کنار حامیان خود گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ با هنرنمایی گروه هنری معلولین، ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی معلولین در آسایشگاه خیریه کهریزک آغاز شد.

در این مراسم، علاوه بر جمع کثیری از معلولین و مدیران و کارکنان آسایشگاه، جمعی از مسئولین شهری کهریزک نیز ترجیح دادند تا در این روز در کنار خانواده بزرگ کهریزک باشند. امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر کهریزک و نیز تنی چند از مسئولین بهزیستی شهرستان ری میهمانان این مراسم زیبا بودند.

در این میان اما گروه دلباختگان ره عشق متشکل از جوانان هنرمند و فهیم شهر دماوند، مسئولیت اجرای انواع برنامه های شاد و مفرح را در روز جهانی معلولین عهده دار شدند. موسیقی سنتی، شعبده بازی و برنامه های کمدی از جمله برنامه هایی بود که یاران مهربان کهریزک در اجرای آن سنگ تمام گذاشتند، ضمن آنکه کلیه اسباب پذیرایی و هدایای معلولین را نیز به همراه داشتند تا مانند همه خیرین و نیکوکاران آسایشگاه ثابت کنند که می توان به یاد همنوعان خود در زندگی و آینده پیش رو بود.

در پایان این مراسم، به ۲۰ نفر از معلولینی که در زمینه های مختلف ورزشی، تحصیلی، هنرآموزی و مشارکت در تولید کالاهای هنری بیشترین رتبه را کسب کرده بودند، هدایای نفیسی اهدا شد.

گرامیداشت روز جهانی معلولین تنها بهانه ای است که به همگان یادآوری شود معلولین هم مانند سایر افراد جامعه دارای حقوق مساوی و مطالبات قانونی هستند. حق برخورداری از زندگی آرام، اشتغال پایدار، تحصیل، درآمد کافی و استفاده از امکانات شهری، حداقل حقوقی است که باید برای یکایک آنان در نظر گرفته شود.