88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

کارگاه آموزشی  بهداشت دست با حضور کارشناسان بهداشت در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛  همزمان با سالروز بهداشت جهانی دست در راستای کنترل بیماریهای عفونی، انگلی، روده ای و تنفسی با برپایی ایستگاه آموزش شستشوی صحیح دست  در بخش ها و واحدهای آسایشگاه که امسال با شعار "ثانیه ها زندگی ها را نجات می دهند،دست هایتان را تمیز کنید" همراه بود به مددجویان ، پرستاران و کارکنان  واحدهای مختلف نکات آموزشی مهم و  نحوه شستن صحیح دست ها به صورت عملی آموزش داده شد .

مهدیه آبنیکی کارشناس بهداشت گفت :

موضوع بهداشت دست برای ما تازگی ندارد و در سالهای قبل آموزش ضمن خدمت برای پرسنل پرستاری صورت می گرفت و درست شستن دستها ، اهمیت شستشوی دست و نقش بهداشت و شستشوی دست در واحد پرستاری با حساسیت بیشتری دنبال می شد.

مهدیه آبنیکی تصریح کرد : می توان گفت شستشوی دست و رعایت بهداشت دست ارزانترین و آسان­ترین راهکاری است که در خدمت افراد است و با رعایت آن می توان از بیماری گوناگون جلوگیری کرد و یکی از ارکان مقابله با بیماری در کنار حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک ، شستشوی صحیح دست ها می باشد که این مهم نشان دهنده اهمیت این عمل در جلوگیری از بیماریها و حفظ سلامت پرسنل و مددجویان عزیز باشد .

 در ادامه وی گفت :

با توزیع بسته های آموزشی ،بهداشتی بین مددجویان و همکاران که شامل محلول شستشوی دست و تراکت آموزشی نیز بود درباره نحوه شستشوی صحیح دستها خصوصاً در زمان همه گیری ویروس کرونا کمک شایانی در کنترل و شیوع ویروس انجام شد.

آبنیکی اشاره کرد یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و دیگربیماری های شایع را شستن مداوم و صحیح دست ها دانستند.لازم به ذکر است چهارشنبه  15 اردیبهشت ، 5 ماه می روزجهانی بهداشت دست است و پیام امسال روز جهانی بهداشت دست "ثانیه ها زندگی ها را نجات می دهند،دست هایتان را تمیز کنید می باشد ".