88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلول در روز 12 آذر، آسایشگاه خیریه کهریزک با مشارکت بهزیستی شهرستان ری، جشن شاد و باشکوهی با حضور هنرمندان و مددجویان برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک، با حضور آقای دکتر قهرمانی معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ری، آقای دکتر امین بابایی بخشدار کهریزک، آقای مهندس علی کلهر شهردار کهریزک، جناب آقای دکتر پیرسرایی ریاست دادگستری کهریزک، آقای دکتر حسین نحوی نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، آقای دکتر داوود خادم، ریاست بهزیستی شهرستان ری و جمعی از همکاران و مددجویان در سالن همایش های آسایشگاه خیریه کهریزک (سالن مهر) روز جهانی معلول گرامی داشته شد.

در ابتدای برنامه دکتر نحوی نژاد ضمن تبریک روز جهانی معلول گفت: 3 دسامبر روزی است که جامعه به این اندیشه دست یافته که برای معلولین چاره‌اندیشی کند بدین منظور در این روز در تمام دنیا جشن‌هایی برای معلولین برگزار می‌شود.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در توضیح خدمات آسایشگاه خیریه کهریزک عنوان داشت: کهریزک فقط یک سقف برای زنده ماندن نیست ، بلکه مکانی برای رشد استعدادها، خلاقیت معلولین و آموزش آن‌ها است؛ این اعمال همان شعاری است که دکتر حکیم زاده آن را سرلوحه همه لحظات و اتفاقات در کهریزک برای ما قرار داده است.

در ادامه دکتر خادم، رئیس بهزیستی شهرستان ری، نیز ضمن گرامیداشت این روز گفت: ما تمام طول سال را باید در خدمت معلولین باشیم اما روز 12 آذرماه می‌خواهد به ما یادآوری کند که باید در بحث کمک به جامعه معلولین گام‌های مؤثرتری برداریم.

در ادامه عنوان داشت: در کشور ایران قانون حمایت از معلولین وجود دارد و خوشبختانه بخش‌های مختلف زندگی توان‌خواهان در آن قانون دیده‌شده است. باید توجه داشت که اگر قوانین به نحو احسنت عملیاتی بشوند مطمئنا بیشتر مشکلات عزیزان معلول برطرف خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم ضمن اهدای لوح و هدایایی به 24 معلول نمونه و هنرمند،  برنامه‌های نمایشی گروه نیکوکاری بامداد به سرپرستی علی نکته‌سنج، دی جی رضا آشتیانی، عروسک گردانان به سرپرستی خانم فاطمه هاشمی، نقاشی صورت با سرپرستی آقای حافظ بر شکوه لحظات افزودند.

اما این تمام همت گروه‌های نیکوکاری نبود و پک های  میوه و هدایای نیز (گروه دوست داران قران،به سرپرستی خانم سلمانی و آقای حاتمی کیا و آقای رمضانی) تقدیم مددجویان حاضر در سالن شد تا لب خندی بر لب این عزیزان نیز نشسته شود.

شایان ذکر است در کنار این مراسم بازارچه کوچکی از صنایع‌دستی مددجویان شامل: غرفه نقاشی، هنر چهل تیکه دوزی، بافندگی و چرم‌دوزی و... در چندین غرفه با حضور هنرمندان معلول نظر میهمانان را به خود جلب می‌کرد.