88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

۴۰ تن از سالمندان و معلولین نابینا و کم بینای ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک، روز جهانی عصای سفید را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ همزمان با ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) که از سوی سازمان ملل متحد به نام روز جهانی عصای سفید تعیین گردیده، آن دسته از سالمندان و معلولینی که به عارضه نابینایی یا کم بینایی مبتلا هستند، گردهم آمدند تا فرارسیدن این روز را گرامی بدارند.

اجرای برنامه‌های شاد، قرائت دلنوشته ها و اشعار تنی چند از مددجویان و اهدا کادوهایی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود، از برنامه های روز جهانی عصای سفید در سرای فرهنگی بود.

سکینه باستانی مسئول امور فرهنگی آسایشگاه با بیان اینکه مددجویان نابینا حق دارند همانند سایر دوستان خود از امکانات آموزشی و فرهنگی برخوردار باشند، گفت : در حال حاضر جمعی از عزیزان سالمند و معلول به وضعیتی از لحاظ جسمانی رسیده اند که امکان انجام فعالیتهای مختلف را ندارند، اما جمع قابل توجهی از ۴۰ مددجوی نابینا و کم بینا قابلیت های متعددی دارند که می توانند همچنان از آنها استفاده کنند.

باستانی با ذکر برخی از این فعالیت ها نیز گفت : آموزش خط بریل و تحصیل در مرکز آموزش، استفاده از فایل های صوتی کتابخانه، شرکت در کلاس های آموزش قرآن و نمایش درمانی از جمله برنامه هایی است که مددجویان نابینا و کم بینا در برنامه روزانه خود دارند و ما خوشحالیم که می توانیم زمینه این برنامه ها را فراهم نماییم.

مسئول امور فرهنگی آسایشگاه یکی ازبهترین ره آوردهای این گردهمایی شاد را اینگونه برشمرد : فریبا عزت پور که از شاخص ترین مددجویان نابینای آسایشگاه است و در چند رشته هنری به قابلیت های زیادی دست یافته است، با بیان شیوای خود آرزوی روزهای خوب برای همه ساکنان کهریزک داشت و از خدایی که همیشه پشتیبان این خانواده بزرگ است، تمنا کرد که دلخوشی های زندگی همه مددجویان را هر روز بیشتر از قبل کند.