88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

  گزارش سالمندی  و مصاحبه مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک از شبکه رادیو البرز پخش شد .

 به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز ، دکتر افشین وجدانی مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز میهمان برنامه صدای زندگی از شبکه رادیو البرز شد .

 

یکی از مسائل جدی در جوامع گوناگون فرایند جهانی شدن جامعه سالمندی است و با توجه به افزایش جمعیت سالمندی ارائه راهکار مناسب برای خدمات بهتر به سالمندان از ملزومات برنامه های جهانی است .

برنامه  صدای زندگی از شبکه رادیویی البرز ضمن دعوت از دکتر افشین وجدانی مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با توجه به سوابق بی نظیر در حوزه سالمندی برنامه ای را با عنوان روزهای سالمندی  به مناسبت روز خانواده وتکریم بازنشستگان آغاز کرد و مصاحبه ای در این خصوص با وی انجام داد .

دکتر افشین وجدانی متخصص طب سالمندی و مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز در این برنامه پیرامون تنهایی سالمندان در واپسین سالهای زندگی صحبت کرد و افزود : سالمندی واقعیتی انکار نشدنی در زندگی همه افراد است و با توجه به فوت یکی از زوجین در دوران سالمندی فرد احساس تنهایی بیشتری دارد به ویژه در این ایام کرونا که احوالپرسی و دید و بازدید با فرزندان یا اقوام کمتر شده توصیه من این است که با پیامک و تلفن جویای احوال سالمندان باشند.

 همچنین  به بررسی موضوع سالمندی فرصت است یا تهدید پرداخت و  بر بحث اکرام و تکریم سالمندان در یک خانواده با حفظ شان و شئونات یک فرد سالمند که تمام روزهای جوانی خود راوقف خانواده کرده تاکید داشت زیرا حمایت خانواده را از ابزار ضروری سلامت روح و جسم  سالمندان دانست .

دکتر افشین وجدانی اذعان داشت با توجه به اینکه در کشورهای توسعه یافته سطح بهداشت و سلامت و امید به زندگی بیشترشده باید فرصت را برای زندگی بهتر سالمندان ایجاد کنیم .همچنین با توجه به اینکه دوران سالمندی و ا فزایش سن سالمند را در بستر بعضی از بیماریها سوق میدهد باید با آموزش صحیح در بحث اهمیت به ورزش ،  یوگا، حرکات موزون و رقص ، تغذیه سالم  ، مطالعه ، از بیماریهای آلزایمر ،  فشارخون ، دیابت ،  آرتروز، از بین رفتن  مفاصل و دردهای عضلانی جلوگیری کرد و به نوعی تهدید دوره سالمندی را به فرصت تبدیل کنیم.

در این خصوص  گزارشگر سطح شهر رادیو البرز با شهر وندان مصاحبه ای  انجام داد تا هموطنان بتوانند سوالات ومشکلات خود را پیرامون حوزه سالمندی مطرح کنند تا  در این برنامه از زبان کارشناس برنامه در حوزه طب سالمندی راهنمائی شوند.

دکتر افشین وجدانی افزود: بحث اکرام و تکریم بزرگترها به ویژه سالمندان در فرهنگ دینی جامعه ما به چشم می خورد ، زیرا

 اهمیت به دوران سالمندی و احترام به گوهر کمیاب پدر و مادر از وظایف اخلاقی است و قطعا فرزندان ما هم با الگوبرداری از رفتار ما درآینده عکس العمل نشان خواهند داد.

وی افزود : اهمیت به تغذیه سالم ، ورزش و  نشاط، اوقات فراغت ، اهمیت به سلامت جسم  و روح  ، همچنین مصرف به موقع دارو و حفظ بهداشت فردی سالمندان  را ضروری دانست تا جامعه با نشاط و سالمی داشته باشیم.