88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

بیش از ۴۵۰ مورد ملاقات حضوری با خانواده ها ، گوشه ای از برنامه های مددکاران اجتماعی برای رفع دلتنگی های مددجویان در دوران قرنطینه و اعمال محدودیت ها  بود.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ; نزدیک به هفت ماه از اعمال محدودیت های موجود جهت حفظ سلامتی عمومی مددجویان در مقابل بیماری کرونا می گذرد.

 

در این رهگذر ، فعالیت های روزانه همچون حضور در کارگاه های هنری ، ورزشگاه و تمرینات مختلف ورزشی ، گردش های دسته جمعی و دیگر برنامه های شاد و روحیه بخش یا لغو گردیده و یا با حداقل ظرفیت مشغول فعالیت است ، با این وجود آنچه بیش از پیش در روحیه مددجویان تأثیر منفی می گذارد ، عدم حضور گاه و بیگاه خانواده ها و ملاقات کنندگان در آسایشگاه است که می بایست برای این مهم تدبیری اندیشیده می شد تا دلتنگی های عزیزان مددجو به کمترین میزان ممکن برسد

معصومه جعفری راد مدیر امور اجتماعی آسایشگاهدر اینباره به خبرنگار کهریزک گفت :

در اوج شیوع بیماری کرونا ، امکان حضور ملاقات کنندگان به هیچ وجه وجود نداشت. چرا که هر یک از ملاقات کنندگان ممکن بود ناقل این بیماری بوده و سلامتی جمع کثیری از مددجویان را به خطر اندازد. اما به مرور و با تدابیر مختلف بهداشتی و مراقبتی اعمال شده ، این بیماری نیز در کهریزک فروکش کرد تا برنامه های روزانه مددجویان بار دیگر و البته با حفظ دقیق شیوه نامه های بهداشتی به مرور راه اندازی شود

جعفری در ادامه نیز گفت :

از جمله اساسی ترین این برنامه ها ، دیدار مددجویان با خانواده هایشان است که خدا را شکر با تدابیر لازم و بصورت روزانه در برنامه کاری مددکاران قرار گرفته است.

جعفری درباره نحوه برنامه ریزی انجام شده هم گفت :

با هماهنگی قبلی و تماس با خانواده های مددجویان ، روزانه تعداد محدودی از خانواده های درجه یک آنان در آسایشگاه حاضر می شوند تا بتوانند ساعاتی را در کنار هم باشند، بگونه ای که تا کنون بیش از ۴۵۰ مورد ملاقات خانواده ها با مددجویان به انجام رسیده و این مهم همچنان ادامه دارد.

مدیر امور اجتماعی آسایشگاه با بیان اینکه تمامی محدودیت های موجود تنها جهت حفظ سلامتی همگان است ، از همه مددجویان و خانواده های آنان دعوت کرد تا با صبوری و شکیبایی خود تا پایان دوره این بیماری ، به فکر آینده ای آسوده و به دور از هرگونه بیماری باشند.