88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

سلامت توام با عدالت،عدالت توام با سلامت.

اولین سمپوزیوم اختلالات اعتیاد و مرتبط با مواد در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ اولین سمپوزیوم بازآموزی اعتیاد و آسیب های روانی با عنوان «اختلالات اعتیاد و مرتبط با مواد»، پنج شنبه هفتم شهریورماه جاری در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه با هدف افزایش سطح علمی روانپزشکان، پزشکان، روانشناسان و دست‌اندرکاران برنامه اعتیاد و … برگزار شد.

 

این سمپوزیوم یک روزه در اجرای اهداف افزایش سطح علمی روانشناسان، پزشکان، پرستاران، بهیاران و مراقبین با برنامه اعتیاد و کاهش تقاضا به اهتمام گروه روانشناسی آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

دکتر افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز گفت:«در این سمپوزیوم علاوه بر تلاش برای افزایش بیشتر آگاهی پزشکان و درمانگران اعتیاد با آخرین دستاوردها و تحقیقات مرتبط با درمان اعتیاد و ابعاد روانشناختی بیماری اعتیاد، به دنبال آن هستیم که از دیدگاه‌های شرکت‌کنندگان در این نشست هم بهره ببریم.»

دکتر وجدانی در ادامه افزود: سمپوزیوم شامل دو بخش سخنرانی و پرسش و پاسخ است که در بخش اول سخنرانی‌هایی حول محور موضوع نشست برگزار می‌شود و در بخش دوم به سؤالات و ابهامات شرکت‌کنندگان پاسخ داده می‌شود.

اعظم زارعی مدیر امور روانشناسی آسایشگاه به عنوان اولین سخنران با موضوع نگاهی به تاریخچه مواد مخدر در جهان و ایران مطالب خود را ارائه داد.

سپس مولود موسوی روانشناس مرکز شبانه روزی سالمندان مرد لاله و محمد تقی موسوی روانشناس مرکز شبانه روزی معلولین یاس  انواع مواد مخدر و عوارض مواد مخدر را مطرح کردند.

تبین و تشریح راهکارهای شناسایی مصرف کنند مواد مخدر توسط سحر خرمیان روانشناس مرکز روزانه سالمندان لاله مطرح شد.

سپس شیوا علوی رواشناس مرکز روزانه معلولان یاس به عنوان آخرین سخنران، موضوع اعتیاد در سازمان را ارایه کرد.

در پایان این سمپوزیوم پنل پرسش و پاسخ با حضور اساتید و حاضرین در جلسه برگزار شد.

گفتنی است محور های اصلی این همایش یک روزه عبارت بود از:

اعتیاد و رفتارهای پرخطر، اپیدمیولوژی انواع اعتیاد در ایران ،کاهش تقاضا در اعتیاد و چالشها ،کاهش آسیب در مصرف مواد مخدر و چالشها،گروههای در معرض خطر و راهکارهای پیشگیری،ایدز، هپاتیت، بیماریهای جسمی و اعتیاد،فرهنگ، باورهای غلط و مصرف مواد مخدر،رویکردهای روانشناختی و نقش آن در مصرف مواد مخدر،درمان های دارویی و نقش آن در اعتیاد ،اعتیاد های نو پدید و تغییر الگوهای مصرف،عرضه مواد مخدر، چالشهای موجود وراهکارهای مقابله با آن ،اعتیاد و اختلالات روانپزشکی

این سمپوزیوم با حضور، پزشکان، روانشناسان، پرستاران و علاقه مندان به برنامه های علمی برگزار شد.