88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

پذیرش دوران سالمندی راهکاری است برای سالم زیستن در این دوران

آیین تجلیل و تکریم روز جهانی سالمندان در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ نهم مهرماه به مناسبت روز جهانی سالمند مراسم تجلیل از سالمندان با هدف گرامیداشت و تکریم از این عزیزان با اجرای نمایشی تئاتر سالمندان، دکلمه و اجرای با شکوه گروه موسیقی مددجویان مرکز جامع لاله در حضور بیش از یکصد نفر از سالمندان در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

 از آنجا که سالمندان سرمایه های ارزشمند زندگی تمامی افراد جامعه و خیر و برکت جامعه هستند سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ این شورا اول اکتبر را روز جهانی سالمندان تعیین کرد.  به همین مناسبت همه ساله در ایران هفته ای تحت عنوان هفته ملی سالمند تعیین و برنامه های متنوعی به همین مناسبت برگزار می گردد. هر ساله از طرف سازمان جهانی شعاری برای این روز در نظر گرفته می‌شود.و شعار روز جهانی سالمند سال ۱۳۹۸  "فرصت های برابر برای تمام سنین"   است.

دکتر افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز ضمن خیر مقدم و خوشآمد به مهمانان و سالمندان حاضر در مراسم، سالمندی را برآیندی عنوان نمود که در زندگی ما آرام آرام اتفاق می افتد به صورتی که خودمان نیز گاهی اوقات آن را باور نداریم، اما از سن شصت سالگی که سالمندی شروع می شود، می خواهیم با آن مقابله کنیم و نمی خواهیم آن را بپذیریم.

دکتر وجدانی در ادامه توضیحاتی درباره دوران سالمندی و سالم پیر شدن ارائه نمود و بیان کرد : دوران سالمندی یک فرصت است و سالمندان می توانند با داشتن نشاط، امید و شادی در این دوران و بیان قصه ها و خاطرات شیرین گذشته برای افراد خانواده ، نقش یک مشاور را در میان خانواده خود ایفا نمایند.

 وی افزود: سالمندی موهبتی الهی است و فرد با طی کردن مسیر زندگی و انجام مسئولیت های خود به دوران سالمندی رسیده  و تجربیات و گنجینه هایی به دست آورده است که باید سایر افراد جامعه نیز از آن تجربیات بهره ببرند .

در ادامه دکتر الهام آراسته با ارائه پرزنت "تغذیه در سالمندی" با اشاره به وجود سالمندان به عنوان برکات جامعه، اظهار داشت: افراد در دوران سالمندی به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند که اغلب با نگه داری آنها در مراکز تحت نظارت متولیان امر این مهم انجام می شود.

وی، افزود: سالمندی از سن ۶۰ سال به بالا آغاز شده و افراد در بدو ورود به دوران سالمندی به توجه بیشتری از سوی خانواده ها و جامعه نیاز دارند.

سخنران بعدی این همایش دکتر لیلا تشکر بود که با ارائه پرزنت "ورزش در سالمندی" به صورت تئوری و عملی نکات مثبت و مفیدی را برای عزیزان سالمند در مراسم  یادآوری کردو افزود: ورزش منظم سبب افزایش قدرت عضلانی، افزایش چابکی بدن، افزایش تعادل بدن، افزایش قدرت و استحکام استخوان‌ها، کاهش احتمال زمین خوردن و شکستگی‌های ناشی از آن می‌شود. همچنین ورزش منظم یکی از راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان است که اگر از دوره جوانی آغاز شود، بسیار مفید خواهد بود.

گفتنی است در پایان مراسم اجرای گروهی موسیقی شاد توسط سالمندان آسایشگاه شور و نشاط مراسم را دو چندان کرد.