88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

مولاناخوانی به مناسبت زادروز تولد شاعر وعارف ایرانی دریک دورهمی در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزارشد

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز  ؛  مددجویان  ساختمان یاس مرکز نگهداری بیمارن ام اس و ضایعه نخاعی در مناسبت تقویمی و زاد روز میلاد شاعر و عارف  ایرانی مولانا جلال الدین محمد بلخی به خواندن اشعار وی پرداختند .

 

مولانا خوانی که از دیرباز در جامعه ایران  وجود داشته اندیشه های زیبای این شاعر   ، فرهنگ و اصالت زندگی فردی،  اجتماعی، دینی  وی را در قالب  اشعار مثنوی بیان می کند .

امروز  هفته جهانی سالمند بهانه و فرصت مناسبی برای مولانا خوانی و  دورهمی سالمندان به منظور  افزایش فعالیت اجتماعی ، کاهش تنش ، اضطراب و دلتنگی پدربزرگها و مادربزرگهایی است که کوچکترین توجه و همدلی بزرگترین تغییرات را در سلامت جسم وروح آنان به ارمغان می آورد.

این دورهمی در آسایشگاه خیریه کهریزک علاوه بر سرگرمی و خواندن مثنوی زیبای این شاعر و عارف ایرانی یادآور اصالت ایرانی بودن این شاعر با توجه به افتخارات ملی برای ایرانیان است که با برنامه ریزی روانشناس و کارشناس  هنری  مرکز یاس برگزارشد

توضیح و شناخت زندگی نامه مولانا شاعر ایرانی و به نامی که کشور ترکیه و افغانستان نیز سعی فراوانی در نسبت دادن وی  به نام شاعر رومی دارند برای مددجویان خالی از لطف نبود .

در این دورهمی خواندن اشعار زیبای مولانا توسط برخی از مددجویان ، پرورش افکار و اندیشه هایی را به دنبال  دارد که مولانا درقالب شعر مثنوی آن را به تصویر کشیده است

این دورهمی ها  با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود تا با مددالهی روزهای سخت کرونائی به پایان برسد.