88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

به مناسبت روز جهانی معلولان درآسایشگاه خیریه کهریزک البرز برنامه دورهمی معلولان برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز:  روز پنج شنبه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلول با رعایت فاصله گذاری اجتماعی  بر اساس پروتکل های بهداشتی در حیاط مرکزی یاس مرکز جامع توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی ، حرکتی وبیماران ام اس روز معلول پاس داشته شد .

 

در ساختمان یاس مرکز نگهداری بیماران ام اس و ضایعه نخاعی 200 معلول خانم و آقا از خدمات شبانه روزی این مرکز  بهره مند می شوند ، همچنین متقاضیان معلول بیشماری از خدمات روزانه توانبخشی و خدمات در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک  بهره مند می شوند .

روز جهانی معلول در سراسر دنیا به منظور حمایت از حقوق شهروندی معلولان  و شناخت توانمندیهای آنان  در تمام ابعاد زندگی اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی نامگذاری شده تا توجه بیشتری به این طیف از افراد شود .  

روز جهانی معلول که همه ساله در این مرکز با شور و سرور خاصی همراه بود به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال تفاوت زیادی داشت و با توجه به منع ملاقاتها و بازدید ها و عدم برگزاری جشن در ایام کرونا ،  به منظور کاهش افت خلق و جلوگیری از افسردگی و تخلیه هیجانات فردی در یک دورهمی به معلولین ارج نهاده شد .

ویروس کرونا با توجه به اینکه زندگی تمام افراد جامعه را تحت الشعاع قرارداده معلولین نیازمند برنامه های اساسی هستند  که  اوقات فراغت خود را پر کنند و این مهم در دستور سازمانی مسئولین مربوطه قرارداشته تا افت استرس را به همراه داشته باشد زیرا روز مره گی ها در این روزها می تواند آسیب زیادی در این قشر به دنبال داشته باشد .

در روز جهانی معلول نگاه مسئولین مرکز یاس بر آن است تا با شناخت توانمندیهای افراد بستری شده در این مرکز  و به کارگیری آنان در تمامی عرصه های هنری ، ورزشی ، حس نشاط و سرزندگی را در وجودشان تقویت کنند تا زندگی بی دغدغه تری راسپری کنند .

گفتنی است در این مراسم پخت ذرت مکزیکی برای مددجویان در این روز مبارک نشاط آورد و مایه شادکامی این عزیزان شد.

امید است با ریشه کن شدن ویروس کرونا زندگی معلولین به شرایط عادی بازگردد و برپایی جشن ها و مراسم های مختلف در کنار دیگر افراد جامعه امید به زندگی رادرآنان تقویت کند .