88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

کارگاههای هنری آسایشگاه خیریه کهریزک البرز با هدف آموزش وتولید  ویژه توانخواهان فعالیت می کند .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز ؛ آموزش صنایع دستی پاپیه ماشه در کارگاههای هنری ساختمان یاس مرکز نگهداری بیماران ام اس و ضایعه نخاعی با هدف تولید محصولات هنری فعالیت خود را آغاز کرد .

 

پاپیه ماشه هنری که از دوران صفویه در ایران وجود داشته به دلیل زیبایی مختص همواره مورد توجه قرار دارد،  هنری که از تلفیق  کاغذهای بازیافتی و مواد افزودنی و خمیر حاصل شده ،   توانسته برروی فرم های گوناگون توجه هر مخاطبی را به خود جلب کند .

فروتن کارشناس هنری این کارگاه گفت  : با توجه به این امر که تحصیلاتم را در  رشته مجسمه سازی به پایان رسانده ام علاقه عموم  افراد به این هنر را  می شناسم  و با هدف آموزش و تولید این فعالیت  را بیش از پنج ماه است که آغاز کرده ام .

 همچنین طرح مجسمه ها  برگرفته از نقاشی ها و مجسمه های دوران باستان می باشد و به دلیل سبک  قدیمی و سنتی از زیبائی خاصی برخوردار است . ساخت ماسک نمایشی ، مجسمه ، دکوراتر ،   وسایل تزئینی و.... از جمله آموزشهایی است که در این کلاسها ویژه توانخواهان ارائه می شود و علاوه برسرگرمی توانسته منبع درآمدی برای آنان فراهم کند .

وی افزود : در این کارگاهها توانخواهان بخش روزانه و شبانه روزی  حضور دارند و مددجویان پنج روز درهفته در کارگاههای آموزشی فعالیت می کنند.

با توجه به این امرکه مددجویان افراد جوانی هستند لذا حضور دراین دوره های آموزشی علاوه بر افزایش مهارت و پرکردن اوقات فراغت کسب درآمد مالی را به همراه دارد .

  همچنین در فروشگاه مجازی  داخلی این مرکز تعداد زیادی گلدانهای تزئینی ، ظروف تزئینی ، جام و... در معرض فروش  گذاشته شدکه خوشبختانه با استقبال کاربران همراه بوده  ، لذا این امر انگیزه به تولید بیشتر درکارگاههای هنری را به همراه داشته است .