88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

مراسم چهارشنه سوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز؛ مراسم چهارشنبه سوری در ساختمان رز مرکز نگهداری سالمندان زن و ساختمان یاس مرکز نگهداری بیماران ام اس و ضایعه نخاعی با حضور جمعی از مددجویان برگزارشد.

 آخرین سه شنبه سال خورشیدی یا چهارشنبه سوری از آئین های ملی ایرانیان  و یکی از جشن‌های اصیل  ایرانی است که از غروب آخرین سه ‌شنبه ماه اسفند، پس از نیمه‌شب تا آخرین چهارشنبه سال برگزار می‌شود .

 به همین مناسبت در این مرکز نیز برگزاری مناسک و مناسبتهای ملی در تقویم برنامه های اجرائی مراکز  از جایگاه خاصی برخوردار و با استقبال بی نظیر مددجویان همراه است .اجرای موسیقی شاد و روشن کردن فشفشه  در دورهمی مددجویان نیز یکی دیگر از آئین های چهارشنبه سوری است که زیبایی خاصی را به خود اختصاص داده است .

روشن کردن و برافروختن آتش در  فضاهای باز  و استفاده از طبیعت و جمع شدن در کنار خانواده یکی دیگر  از رفتارهای نمادین در این روز است .

امسال در سراسر ایران چهارشنبه سوری متفاوتی را شاهد هستیم و این مرکز نیز با توجه به میهمان ناخوانده ای به نام کرونا بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم  چهارشنبه سوری را برگزارکرد  تا آسیبی متوجه سالمندان و مددجویان نباشد .